85,6% от децата у нас закусват редовно, но само 5% включват зеленчуци в закуската си

85,6% от децата у нас закусват редовно, но само 5% включват зеленчуци в закуската си

85,6% от децата в България закусват редовно, като най-често консумираните храни са тестени изделия (59,1%), сандвичи (55,9%) и зърнени храни (32,7%). Само 5% от децата включват зеленчуци в закуската си, което подчертава нуждата от по-балансирани и разнообразни хранителни опции. Това показват данните от национално представително проучване за хранителните навици на децата в България, проведено през юни по поръчка на Лидл България.

Анкетата е част от дългосрочната инициатива на смарт ритейлъра #ХраненеСмисъл и извежда ключови тенденции в хранителните навици на децата на възраст между 7 и 18 години.

Целта на кампанията е да насочи вниманието към принципите на здравословното и  балансирано хранене сред децата и техните семейства, както и към влиянието му върху здравето на планетата.

Според резултатите децата проявяват интерес към здравословното и устойчиво хранене, но им липсват конкретни познания.  Интересен е фактът, че 30% от тийнейджърите на възраст между 14 до 18 години посочват, че спазват или са спазвали даден хранителен режим или диета. 

Проучването показва също, че близо 60% от малчуганите между 7 и 13 години участват в пазаруването, като най-често добавят в количката захарни изделия (67,3%), чипсове (49,7%) и плодове и зеленчуци (34%). По-големите ученици (14 – 18 години) участват по-активно, като 59,2% купуват хляб и тестени изделия, а 53,1% – млечни продукти.

„Ние осъзнаваме ролята си не само на търговец на хранителни стоки, но и на отговорен корпоративен гражданин. Затова стартирахме в началото на годината дългосрочната информационна и образователна кампания #ХраненеСмисъл. Ежедневно работим, за да предложим по-здравословен и устойчив избор на достъпни цени. Въведохме стриктни правила за детския маркетинг, с които на база на препоръките на Световната здравна организация следим какво и как отправяме като послания към най-малките и техните родители, променяме рецептите на нашите продукти под собствена марка като намаляваме добавените сол и захар, увеличаваме дела на висококачествени и устойчиви масла, намаляваме нежалните вещества и предпочитаме естествени хранителни съставки пред хранителните добавки, сертифицираме суровините за нашите продукти. Днес споделяме и една моментна снимка на навиците на хранене на нашите деца с надеждата, че това знание ще ни бъде от полза заедно да им помогнем да бъдат по-здрави и по-осъзнати в своите избори“ заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България. 

Децата прекарват значителна част от времето си в училище: 59,4% от тях купуват храна от лавките и магазините в близост до учебните заведения, докато 25,7% носят храна, приготвена вкъщи. Проучването разкрива, че 67,1% от децата са доволни от храната, която консумират в училище, като по-малките ученици са по-удовлетворени в сравнение с по-големите. 

Данните от проучването сочат още, че малките деца са по-склонни да консумират повече захарни изделия, а родителите често не ограничават техния избор. В същото време много от децата споделят, че често нарушават ограниченията, наложени от родителите, когато не са под пряк родителски контрол. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Как експеримент с оптични влакна може да спаси застрашените косатки?
Учени откриха иновативна формула, която лекува анемията без да води до стомашен дискомфорт
На днешната дата, 22 октомври. Рождениците днес
Как да се сдобиете с всичко, което поискате
Лидерство и изкуството да задаваш въпроси
Застаряването на населението се задълбочава: 24% от хората у нас са над 65 години
Христо Иванов пред президента: Носителят на третия мандат ще трябва да бъде посредник
Инвестиция отвъд числата - или когато качеството е по-важно от количеството