bTV и УНИЦЕФ заедно в нова социална кампания срещу насилието над деца

bTV Media Group и УНИЦЕФ в България започват социална кампания, чиято основна цел е да повиши информираността на обществото относно проблемите с насилие над деца, последствията от това и начините да бъде осигурена подходяща и адекватна подкрепа и грижа за пострадалите.
Насилието е в състояние да попречи на развитието на децата и да накърни превръщането им в пълноценно функциониращи възрастни. Не на последно място, в крайни форми насилието може да доведе и до смъртни случаи.
През последните месеци в България станаха известни редица случаи с проявена жестокост над деца. По данни на Национална мрежа за децата и Институт по социални дейности проблемът с насилието се задълбочава от следните факти:
- 68 % от родителите смятат, че е допустимо да използват леки форми на физическо насилие (напр. шамар) във възпитанието на децата си.
- Професионалистите в различни сфери не притежават достатъчно умения за разпознаване и реакция в случаите на деца - жертви на насилие.
- Едва под 50% от лекарите и учителите в страната биха сигнализирали полиция или социални работници, ако знаят за дете, което е жертва на насилие.
- Насилието се използва в домовете за деца и възпитателните институции.
- Поведенческите реакции на децата - жертви на насилие често се приемат като противообществено поведение и вместо да получат подкрепа и терапия, те биват наказвани с престой в превъзпитателни институции, като по този начин възрастните извършители на практика остават непотърсени и ненаказани.
За 2013 г. регистрираните сигнали за насилие над деца са 3632, като най-голяма част от тях са за насилие в физическо в семейството. Все още обаче, повечето случаи над деца не се сигнализират и остават скрити.
Освен информационната кампания, кулминацията на социалната кампания на bTV и УНИЦЕФ ще бъде благотворителен телевизионен формат, който зрителите ще видят в началото на следващата година.
Използвани са данни от: ДАЗД, АСП, НМД, ИСДП
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Томислав Дончев: Конкурентоспособността идва от знанието
Технологии |Първи сняг на Витоша. Столична община опесъчава пътищата (Снимки)
Общество |Агентите на ФБР: Спирането на работата на правителството застрашава националната сигурност
Свят |Digital age: Техно пробиви и открития
Технологии |Гърция сваля цените на 1000 стоки от първа необходимост в супермаркетите
Икономика |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.