Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Tesla губи позиции в Европа въпреки новия Model Y
Регистрациите на Tesla през ноември във Франция и Дания са намалели наполовина спрямо година по-рано. Производителят на електромобили се затруднява да обърне загубите на пазарен дял в Европа въпреки пускането на нова версия на най-продавания Model Y, предава Ройтерс.
Месечните регистрации, които служат като индикатор за продажбите, са се сринали с 58% във Франция до 1 593 продадени автомобила и с 49% до 534 автомобила в Дания, където Model Y е бил 23-ият най-популярен автомобил с 206 продадени бройки, показват официални данни.
Забавянето на Tesla в Европа започна в края на миналата година, след като изпълнителният директор Илон Мъск публично похвали десни политически фигури, предизвиквайки протести в региона. В последните месеци Мъск е относително тих по политически теми, но европейският бизнес на Tesla не се е възстановил, което сигнализира за по-фундаментални проблеми.
Анализаторите посочват нарастващата конкуренция на пренаселения европейски пазар, особено от нови китайски производители, както и остарялата гама на Tesla. Докато Мъск прекара голяма част от годината, фокусирайки се върху роботиката и одобрението на новия си пакет възнаграждения, Tesla се опита да си върне купувачите, като пусна обновен Model Y по-рано тази година.
През октомври компанията представи по-евтини версии на основния си SUV Model Y и седана Model 3, като последният все още не е наличен в Европа. В Дания регистрациите на Model 3 през ноември са се увеличили с 29% до 326 автомобила, което го прави осмия най-продаван автомобил в страната, съобщи Mobility Denmark, докато тези на Model Y са се сринали с 74%, според данни на Bilstatistik.dk, който управлява най-голямата база данни за автомобили в Скандинавия.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.