Финалистите в "Мениджър на годината 2022" вече са известни

Финалистите в Мениджър на годината 2022 вече са известни

Имената на десетте финалисти в конкурса „Мениджър на годината 2022“ бяха обявени преди минути на провеждащата се в БТА специална пресконференция, която се излъчва и на живо. За петнадесета поредна година най-престижният конкурс за висши мениджъри в България, организиран от списание "Мениджър" отличава лидерите, които създават, прилагат и утвърждават добри управленски практики, включващи високи етични стандарти и обществена отговорност.

„Опитът ми в различни области на бизнеса ми позволява да кажа, че в България има малко инициативи, които са така организирани и така професионално провеждани, колкото този конкурс. Не си давах сметка, включвайки се миналата година, част от какво става всеки от вас, когато влиза в тази процедура – през какво минава и колко сериозно отношение е необходимо. От едната страна стои де факто водещата медия в бизнеса в България, а от другата – водещата консултантската компания „Делойт“. И двата участника полагат огромни усилия и страхотна енергия и професионализъм в целия процес на избора“, заяви главният изпълнителен директор на БОРИКА АД Мирослав Вичев, който спечели титлата „Мениджър на годината 2021“.

Той окуражи новите 10, като им каза, че си струва те да вложат максималната си енергия в процеса. „Мисля, че си струва всички да хвърлим енергия в нещо толкова позитивно и насочено напред“, каза Вичев.

Топ мениджърите на 2022 година стигнаха до финалната права на единственото по рода си състезание за висши мениджърски постижения след прецизна селекция в два тура по специално създадената за конкурса методология от Делойт България. Те ръководят едни от най-големите и авторитетни компании в страната ни. Приходите за 2022 г. на управляваните от тях компании сумарно са 1,971,222 млн.лв. и бележат впечатляващ ръст от 31,3% на годишна база, а общият брой служители под тяхно ръководство е 7211.

Производството е секторът с най-много представители сред финалистите – 3-ма в десетката, излъчена тази година. Двама са от сектор Аутсорсинг, а с по един представител са секторите Автомобили, Търговия на едро, Финтех, Фармация, Транспорт и логистика, съобщи Силвия Пенева, управляващ съдружник в Делойт. Сред най-важните тенденции в тазгодишното издание на конкурса тя открои продължаващият за втора година растеж на компаниите, подали документи за участие в първия етап, който е 40%. "Приходите на компаниите, преминали във втория етап на конкурса са над 5 млрд. лева, а на тези, от които бяха излъчени и бизнес лидерите в Десетката са близо 2 млрд.лева", отбеляза тя.

Имената на десетимата финалисти бяха оповестени от Деница Димитрова, управител на МИТ Прес ООД, издател на списание „Мениджър“.

АНТОНИЯ СЪБЕВА, главен изпълнителен директор на „Мeниджмънт Файненшъл Груп“ АД

Стартира кариерата си в първата от компаниите в групата „Изи Асет Менидж­мънт“ АД през 2010 г. като част от одиторския екип на компанията. Оттам преминава към технологичния хъб на групата Smart IT на позиция директор. Има две ма­гистърски степени – по счетоводство и контрол и по финанси от УНСС. Management Financial Group (MFG) обединява български компании, чиято мисия е да осигуряват възможност за лесен достъп до финансиране на всеки. Някои от компаниите от групата са на българския пазар от над 17 години. MFG оперира на шест пазара в Европа: България, Румъния, Украйна, Полша, Испания и Северна Македония, и работи по предоставянето на продукти и ус­луги на още няколко пазара в Европа и Северна Америка. Отговорен работода­тел на над 8300 души в над 450 офиса.

АТАНАС ФУРНАДЖИЕВ, управител на „Мото-Пфое“ ЕООД

Завърш­ва УНСС със степен бакалавър по счетоводство и контрол и магис­тратура по бизнес администрация на международната търговска дейност. Професионалният му път е свързан с „Мото-Пфое“ от 1993 г., където постъпва като счетово­дител. През 1994 г. става финансов директор, а от 2002 г. и до сега е управител на всяка от фирмите в гру­пата – „Мото-Пфое“ ЕООД, „Мото-Пфое БГ“ ЕООД, „Мото-Пфое Лизинг“ ЕООД и „Пфое Агенция“ ЕООД. „Мото-Пфое“ е официалният вно­сител и дилър на Ford, Volvo, Jaguar и Land Rover. В групата „Мото-Пфое“ са още застрахователният брокер „Пфое Агернция“ ЕООД и „Мото-Пфое Лизинг“ ЕООД.

ВЛАДИМИР СПАСОВ, прокурист на „М+С Хидравлик“ АД

Завършил е ПМГ „Никола Обреш­ков“, Казанлък, със златен медал, ВВМУ „Никола Вапцаров“, Варна, специ­алност „Инженер корабоводител“. Има магистърска степен от СА „Димитър Ценов“, Свищов, специалност „Менидж­мънт на търговската дейност“. Работи последователно в „Параходство БМФ“ като трети помощник-капитан, „Капро­ни“ АД като ОТКК и организатор пазари. От 2000 г. до момента е част от „М+С Хидравлик“ АД. „М+С Хидравлик“ е специализирана в производство и търговия с хидрав­лични продукти – орбитални мотори, хидростатични сервоуправления, клапани, хиравлични спирачки, аксал­но-бутални мотори и помпи.

ДИМИТЪР ГЪЛЪБОВ, изпълнителен директор на „Съдърланд Глобъл Сървисиз България“ ЕООД

Има над 20-го­дишен опит в сферата на бизнес развитието и управлението на центрове за обслужване на клиен­ти, изнесени услуги и бизнес про­цеси. Заемал е управленски позиции в международни компании от различни сектори. Магистър по икономика от УНСС и по бизнес администрация от Американския университет в България. „Съдърланд“ е глобална организация за трансформация на бизнес проце­си, обслужваща клиенти във всички основни индустриални вертикали. Със седалище в Рочестър, Ню Йорк, „Съдър­ланд“ наема хиляди професионалисти от 20 страни по света. Екипът на „Съдърланд“ в България се състои от над 2200 служители в офисите в София, Варна и Бургас. Те обслужват 22 клиента на 19 езика.

ЕВА ЕЛГЕС, главен изпълнителен директор на „Каргил България“ ЕООД

Тя е управител на Cargill Business Center от 2018 г. Има повече от 20 години опит в областта на финансите и управлението. В професионалната си кариера е заемала ръководни позиции, свързани с упра­влението на финансите, в световни ком­пании, като Bombardier, Bosch Rexroth, Transylvania Bank и InBev. Притежава МВА и бакалавърска степен по икономика от Икономическата академия в Букурещ. Cargill в България с първото си дружество – Cargill Agricultural Supply Chain EMEA, е основана през 2006 г. в София. През 2013 г. отваря втори офис във Варна, където екипът на компанията, зани­маващ се с океански транспорт (Ocean Transportation), осъществява глобал­ната търговия на Cargill посредством координация на морски плавателни съдове. През 2014 г. е създаден Центърът за споделени бизнес услуги в София (Cargill Business Services Sofia – CBS Sofia). В момента в компанията работят над 1400 служители.

НИКОЛАЙ НИКОЛОВ, основател и управител на „Уърлд Транспорт Оувърсийз България“ ЕООД

Управлява една от логистичните компании в България и региона със свои дъщерни дружества в 10 страни на 2 континента. Завършил е глобален бизнес в Окс­фордския университет, има и магис­тратура в областта на логистиката и управлението на веригата за доставки от Университета в Салфорд, Манчестър. „Уърлд Транспорт Оувърсийз България“ ЕООД е един от лидерите в морския и въздушния товарен транспорт в страната със собствени офиси в София, Варна, Бургас, Пловдив и Русе. Основана е през 2001 г. Има собствени офиси още в Китай, Тайван, Гърция, Северна Македония, Косово, Словения, Хърватия и Сърбия.

СВЕТЛАНА СТЕФАНОВА, изпълнителен директор на „ФААК Бълга­рия“ ЕАД

Има магистърски степени по из­числителна техника и промишлен дизайн от Русенския университет „Ангел Кънчев“. Доктор по специалността „Автоматиза­ция на области от нематериалната сфера“. Ръководила е дейността на американската група DATAPARK в България, която продава през 2012 г. бизнеса си на италиан­ската група FAAC. „ФААК България“ е част от FAAC Group, световен лидер на пазара за автоматизирани системи. Предлага пълна гама от цялостни решения за автоматизация на гаражни врати, автоматични бариери, пешеходни входове, болaрди и системи за управление на паркинги. Има над 3600 служители в 29 страни и търговска мрежа от официални дистрибутори в повече от 80 страни.

ФИЛИП РУВРЕ, изпълнителен директор на „Модис България“ ЕООД

Има над 20 години опит на ръководни позиции в компании като General Electric, Ajilon и Modis (част от Adecco Group). Паралелно с водещата си роля на международно ниво в рамките на Adecco Group поема и аутсорсинг бизнеса на групата в България през 2011 г. В края на 2017 г. тази част от бизнеса на компани­ята се отделя в рамките на новосъз­дадения бранд на Modis. „Модис“ предоставя IT и дигитални инженерни решения с фокус върху иновации и дигитална трансформация. В България разработва и доставя услуги в сферата на софтуерното инженерство, както и IT и BPO аутсорсинг услуги.

ЮЛИЯН ХРИСТОВ, изпълнителен директор на „МагнаФарм България“ ЕАД

Дипломира се в Икономическия университет, Варна. Професионалният му опит в последните повече от 20 години е в сферата на бързооборотните продукти и фармацевтичната индус­трия. Заемал е управленски позиции в международни компании, като Unilever, Henkel и др. „МагнаФарм България“ ЕАД има дългогодишен опит в търговията с лекарствени продукти, лекарствени продукти без рецепта, медицински изделия, хранителни добавки и козметика. Ексклузивен пред­ставител на редица световни производители.

ЯНИ ДРАГОВ, собственик и из­пълнителен директор на „Смарт Ор­ганик“ АД

Образованието си завършва в Германия. Притежава бакалавърска степен по математика от Техническия университет в Мюнхен и магистратура по икономика от „Лудвиг-Максимилиан“ отново в Мюнхен. През 2009 г. напуска работата си като инвестиционен мениджър в Германия и продъл­жава кариерата си в България. Стартира бизнеса на „Смарт Органик“ с малко магазинче за биохрани в София. „Смарт Органик“ АД е производител и дистрибутор на биохрани в Европа. Продуктите на компанията достигат до над 60 страни на 6 континента. 50% от енергията, която се използва в производството, са от възобновяеми източници. През 2021 г. „Смарт Органик“ стартира програма по поетапно преми­наване на биоразградими опаковки на продуктите.

През октомври предстои последния етап на надпреварата, който включва оценка на личностните качества на финалистите. Екипите на „Делойт България” ще проведат интервюта с всички финалисти, с техните пряко подчинени и партньори и ще изготвят 360-градусова оценки, а финалните резултати ще бъдат валидирани от Обществен съвет, включващ авторитетни и влиятелни личности.

Акцент и в тазгодишното издание на конкурса продължава да бъде надграждането му с морални критерии. Всеки претендент за големия приз е приел и подписал Етичния кодекс на конкурса. Документът обобщава ценностите, принципите и отговорните практики, които създават култура на почтеност и ръководят бизнес поведението на кандидатите за конкурса. С подписването му всеки мениджър декларира, че води бизнеса си честно, прозрачно и прилага добри управленски практики.

Името на новия Мениджър на годината ще стане известно на официална церемония на живо в Софийската опера и балет, която ще се проведе на 10 ноември. 

Генерален спонсор на 15-то издание на конкурса "Мениджър на годината" еА1.  

Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на:  Fibank,  Johnnie Walker , EOS, British American Tobacco BulgariaVolkswagen България, TELUS International,  Метрореклама 

Медийни партньори са: bTV,  БТА, БНР, БНТ, dir.bg, Дарик, 24 часа, Bloomberg TV Bulgaria, Dnes.bg, BulFoto 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ