Галин Цоков: Ограничаването с един учебник по предмет не би бил добър подход

Галин Цоков: Ограничаването с един учебник по предмет не би бил добър подход

Галин Цоков: Ограничаването с един учебник по предмет не би бил добър подход

Ограничаването с един учебник по предмет не би бил добър подход, но трябва да се балансира по отношение на одобряваните учебници. Това заяви в ефира на БНТ министърът на образованието проф. Галин Цоков. По думите му, учителите трябва да имат по-голяма автономност да изберат съответния учебник.

Образователният министър очаква, че в даден момент учебниците дори може да се окажат незадължителни заради развитието на дигиталните платформи в образованието.

Учебните програми са отворени за обществено обсъждане. "Това е един труд на екипи в продължение на 2 години. Един от нашите принципи е приемственост в политиките и това, което се е случило преди. Ние отворихме учебните програми за обсъждане на базата на мнението на експертите от 2022 г. Там са предвидени облекчения от гледна точка на отпадане на теми и фактологичен материал", заяви Цоков.

Според министъра амбицията е промените в учебните прогрaми да доведат до намаляване на фактологическата сложност.

Цоков каза още, че когато се въведат индикатори за качество на всеки учител и училище, ще може да се определи приноса за личностното развитие на всеки ученик. Това е свързано с промени в училищното и предучилищното образование, за да бъде приета наредбата. Възможно е бюджетът на училището да бъде обвързан с качеството на образованието.

Коментари

Мартин Иванов

11 август 2023, 09:58ч.

Съгласен съм.

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ