Министърът на транспорта: Първият медицински хеликоптер е абсолютно изправен

Министърът на транспорта: Първият медицински хеликоптер е абсолютно изправен

Министърът на транспорта: Първият медицински хеликоптер е абсолютно изправен

Хеликоптерът е абсолютно изправен. Той се намира в процедура по издаване на летателна годност, която също е част по процеса по сертифициране. Това обясни в ефира на bTV министърът на транспорта Георги Гвоздейков във връзка с разследването на bTV, според което първата въздушна линейка на България няма поставена черна кутия. Проверка на експерти от дружеството „България Хели Мед Сървиз“ констатира още 7 забележки, като липса на уплътнения на вратите, например. 

Никой няма да допусне до полет хеликоптер, който има представените проблеми. Тези проблеми са отстранени още на място, заяви министърът и допълни, че истината е коренно различна от представеното в разследването и по темата трябва да се говори с факти. 

Той обясни, че на 26 и 27 февруари екип от България, с инженери от „България Хели Мед Сървиз“ и хора от здравеопазването, са заминали за Италия за окончателно техническо приемане преди прелитането на хеликоптера в България. В групата са били двама подготвени експерти, пилотът Васил Вълков и главният инженер Трайчо Трайков, допълни Гвоздейков. 

Министърът уточни, че екипът е забелязал нередности, които са констатирани в протокол, като на този етап хеликоптерът е още в процес на контрол и незавършено финално производство. „Италианската страна приема този протокол, приема забележките и започва отстраняване преди полета“, каза още транспортният министър и обърна внимание, че по тази процедура се разписват най-малко осем инспектори. Как си представяте италианската въздухоплавателна администрация да издаде разрешение за полет на хеликоптер, който не е в летателна годност. Това е пълен абсурд, заяви той и определи забележките към техническото състояние на машината като „изключително незначителни“.

Гвоздейков донесе в студиото на телевизията черната кутия на хеликоптера. „Лично наредих на инженерния екип да я свали, за да я покажа. Това устройство е от протокола и е монтирано на хеликоптера. Не е инсталиран софтуерът, който трябва да работи синхорнизирано с автопилотът“, обясни министърът.

По думите му, процесът на сертификация ще бъде извършен до края на март.

Той показа документ от италианската компания производител, че към момента може да се обучава екипажът на машината. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ