Специални системи за сигурност и хеликоптерна площадка ще обслужват тунел "Железница"
Специални системи за сигурност са използвани при строежа на тунел "Железница", който е част от АМ "Струма". Внедрена е интелигентна система за управление на трафика, а при инцидент шофьорите ще могат да подават сигнал от аварийни SOS кабини, предава БНТ.
"Железница" е най-дългият пътен тунел в страната, а за строителството му вече има издаден Акт 15.
Тунелът има две отделни тръби за движение в посока, а между тях има 6 връзки, по които да се пренасочват автомобили и пешеходци при възникване на тежък инцидент. Съоръжението е с вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, аудио и радио оповестяване.
"Също така тази централна система, която управлява всички тези 11 системи - скада, реагира по всички сценарии, които могат да се получат в процеса на експлоатация и тази система я няма в другите тунели. Тя позволява както автоматично проиграване на тези сценарии включване на различни степени на безопасност, така и ръчно такова", обясни инж. Красимир Найденов от Агенция "Пътна инфраструктура".
Друга новост е, че видимите метални части в тръбата са от неръждаема стомана, което е оскъпило проекта, но гарантира дълготрайното им използване. Има още дренажни и отводнителни системи, а близо до изхода на тунела, посока Кулата има и хеликоптерна площадка. За първи път у нас на инфраструктурен обект е изградено подобно съоръжение. Целта е да има възможност да се осигури място, където да кацне медицински хеликоптер за бърза реакция при възникване на евентуален тежък инцидент в региона.
Засега не е ясно кога тунел "Железница" ще може да се използва, тъй като все още не са разчистени свлачищата, които са и от двете му страни по трасето на АМ "Струма". Прогнозите са поне едната тръба да се пусне в експлоатация през лятото.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.