Транспортният министър: 11 различни ведомства отговарят за безопасността по пътищата

"Проблемът с безопасността по пътищата се решава от 11 различни министерства и агенции. Оттам идва и тази трудност, че не се справяме да го преодолеем и сме първенци по жертви. 2023 г. има нарастваме на смъртните случаи на деца. Трагедия, е, че ние българите не се справяме със сериозен проблем, какъвто е животът и здравето на нас самите". Това каза по БНР вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов.
Според него ако рискът в 36-те посочени от АПИ като рискови отсечки се сведе до нула, животът на 150 българи ще бъде спасен:
"Само тези 36 участъка да ги сведем на нула, ще спасим 150 българи да живеят. И това са тези 20%". На тези 36 планирани за ремонт участъци загиват на година 4-5 души, каза той и даде като пример пътя Русе-Бяла.
Той е категоричен, че трябва да се приложат драстични мерки, за да "се получи първият пробив на намаляване на жертвите":
"Не всички мерки трябва да са скъпи и сложни, и да се чакат дълго време. Част от тях са като колчетата в Кресна, не струват скъпо но цялостната организация доведе, че от 2,6 години няма нито една жертва. Това трябва да се направи."
Гроздан Караджов твърди, че когато напуска МРРБ, при управлението на ПП-ДБ, оставя готов проект за ремонта на пътя край Телиш, на който бе убита Сияна, и пари в сметката през 2022 г.
"Около милион са отпуснати, обаче АПИ нищо не прави и някъде през 2024 г. работи и прави кръпки. С това отношение на институциите, как ще се справим", допълни министърът на транспорта.
И уточни, че има предложение всички норми с промени в Закона, да станат задължителен елемент при всеки ремонт на пътищата.
"Защо след мен не е направен този ремонт да кажат разследващите органи, защото става дума за престъпно бездействие", препоръча министър Караджов.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Зам.-кмет на София: Има недостиг на шофьори в градския транспорт
Общество |Проучване на Си Ен Би Си: Митата на Тръмп няма да върнат веригите за доставки обратно в САЩ
Икономика |Почина жената, заемала най-високия пост в историята на Мосад
Свят |Цените на петрола се повишиха на фона на ръст на вноса в Китай
Енергетика |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Доналд Тръмп: Зеленски споделя вината за жертвите на войната
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Как се променят логата на големите компании с времето? (инфографика)
| Advertorial |Цитат на деня
Цитат на деня |Алжир гони френски дипломати за пръв път от 1962 г. насам
Свят |Китайски електромобил влезе в Книгата на рекордите на Гинес
Автомобили |На днешната дата, 15 април. Рождениците днес
На днешната дата |Какво наистина мислят вашите клиенти?
Маркетинг |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.