Транспортният министър: 11 различни ведомства отговарят за безопасността по пътищата

Транспортният министър: 11 различни ведомства отговарят за безопасността по пътищата

"Проблемът с безопасността по пътищата се решава от 11 различни министерства и агенции. Оттам идва и тази трудност, че не се справяме да го преодолеем и сме първенци по жертви. 2023 г. има нарастваме на смъртните случаи на деца. Трагедия, е, че ние българите не се справяме със сериозен проблем, какъвто е животът и здравето на нас самите". Това каза по БНР вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов.

Според него ако рискът в 36-те  посочени от АПИ като рискови отсечки се сведе до нула, животът на 150 българи ще бъде спасен: 

"Само тези 36 участъка да ги сведем на нула, ще спасим 150 българи да живеят. И това са тези 20%". На тези 36 планирани за ремонт участъци загиват на година 4-5 души, каза той и даде като пример пътя Русе-Бяла.

Той е категоричен, че трябва да се приложат драстични мерки, за да "се получи първият пробив на намаляване на жертвите":

"Не всички мерки трябва да са скъпи и сложни, и да се чакат дълго време. Част от тях са като колчетата в Кресна, не струват скъпо но цялостната организация доведе, че от 2,6 години няма нито една жертва. Това трябва да се направи."

Гроздан Караджов твърди, че когато напуска МРРБ, при управлението на ПП-ДБ, оставя готов проект за ремонта на пътя край Телиш, на който бе убита Сияна, и пари в сметката през 2022 г.

"Около милион са отпуснати, обаче АПИ нищо не прави и някъде през 2024 г. работи и прави кръпки. С това отношение на институциите, как ще се справим", допълни министърът на транспорта.

И уточни, че има предложение всички норми с промени в Закона, да станат задължителен елемент при всеки ремонт на пътищата.

"Защо след мен не е направен този ремонт да кажат разследващите органи, защото става дума за престъпно бездействие", препоръча министър Караджов.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ