"Тренд": Шест от десет българи оценяват 2024 година като добра в личен план

Близо една четвърт от българите определят изминалата година като добра за България. 38% смятат, че следващата година ще бъде по-добра за страната. В личен план 47% очакват 2025 г. да е по-добра година. Това показват данните от проучване на „Тренд“ по поръчка на „24 часа", посветено на нагласите спрямо отминаващата 2024 г. и предстоящата 2025 г. Изследването е реализирано в периода между 3 и 10 декември 2024 г. чрез пряко полустандартизирано интервю "лице в лице" с таблет сред 1005 души на възраст 18+.
Изминалата 2024 г. е била щастлива за близо две трети (64%) от българите. По този показател не се наблюдава промяна спрямо предходната година.
На този фон 24% определят 2024 г. като добра година за България, като делът е намалял с 4% спрямо миналата година. Въпреки че песимистите са мнозинство (58%), резултатът е сходен с този от 2023 г. (57%) и намалява с над 20% спрямо предходните три години, които бяха доминирани от Ковид пандемията и войната в Украйна.
6 от 10 българи (60%) оценяват годината като добра в личен план. Това е най-високата стойност от 2019 година насам. За малко над една четвърт (26%) отминаващата година е била лоша. Оценката и за страната, и в личен план е най-висока сред най-младите (18-29 г.), които традиционно са по-оптимистично настроени, докато с покачване на възрастта негативизмът се засилва.
Очакванията за идната 2025 година са по-скоро позитивни. 38% са на мнение, че България я очаква една по-добра година, а 26% предвиждат по-лоша година.
И тук персоналните очаквания са по-оптимистични – 47% разчитат, че 2025 г. ще е по-добра за тях в личен план, а 15% са скептично настроени. И при тези нагласи влияние оказва възрастта на респондентите – близо седем от десет от хората под 30 г. очакват по-добра година, докато сред хората над 70 г. това споделят едва трима от десет души.
* Методология: проучване на „Тренд“ по поръчка на „24 часа", посветено на нагласите спрямо отминаващата 2024 и предстоящата 2025 година. Изследването е реализирано в периода между 3 и 10 декември 2024 г. чрез пряко полустандартизирано интервю "лице в лице" с таблет сред 1005 души на възраст 18+.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
За първи път: Падат продажбите на най-големия производител на електрически коли в света
Автомобили |Перспективата за живот на луните на Сатурн се увеличава след направено откритие
Любопитно |Великобритания подсилва войските си с нова служба от ветерани и резервисти
Свят |Белият дом предлага всеобхватно споразумение на университетите, за да получат предимство при финансирането
Свят |Shein планира първите си постоянни магазини във Франция, но разгневи местните търговци
Компании |Гърция сваля цените на 1000 стоки от първа необходимост в супермаркетите
Икономика |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Земетресение разлюля София
България | Advertorial |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Първи сняг на Витоша. Столична община опесъчава пътищата (Снимки)
Общество |Започва плановият 90-дневен ремонт на топлопреносната мрежа в "Дружба" 2
ЕС |Ледниците в Швейцарските Алпи са намалели рязко за последните 12 месеца
Наука и Здраве |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.