БАИ: България е слабо позната извън ЕС, трябва да се рекламираме

БАИ: България е слабо позната извън ЕС, трябва да се рекламираме

България като цяло е слабо позната извън страните от ЕС и нямаме последователен имидж в тези държави. Това показват резултатите от проучване, направено от Българската агенция за инвестиции (БАИ).

Интервюирани са 3000 фирми извън страната – 750 от Северна Америка, 1500 от Европа, 750 от Азия. Тези резултати показват нуждата от рекламни кампании и медийни дейности, коментира Борислав Стефанов, изпълнителен директор на Българската агенция за инвестиции, цитиран от БГНЕС. „На държави като нас е необходимо да се рекламират навън, защото много от решенията за инвестиция в една държава започват по този начин. През миналата година интересът беше към аутсорсинг на дейности, а тази година е обратното и има интерес основно към автомобилната промишленост“, обясни Стефанов.

Проучването е направено в рамките на мащабен проект за популяризиране на предимствата за инвестиране в България на обща стойност 15,6 млн. лв., осъществяван с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на конкурентоспособността на българската икономика“. Целта е да се подпомогне изграждането на положителен имидж на България като инвестиционна дестинация и да повиши познаваемостта на страната сред чуждите инвеститори.

Идентифицирани са 8 целеви сектора, в които искаме да привлечем чуждестранни фирми – машиностроене, електроника и електротехника, химическа промишленост, хранително-вкусова промишленост, транспортна и логистична дейност, информационни технологии, аутсорсинг на бизнес процеси и медицински туризъм. На базата на информацията за тези сектори са отпечатани над 162 хил. секторни брошури, които са преведени на 10 езика и предстои да бъдат разпространени, включително и по време и на поредицата конференции, кръгли маси извън България, на които ще бъде представена инвестиционната среда в нашата страна. Всяка от тях включва информация за България, примери за водещи компании и данни за съответната индустрия от важно значение за инвеститорите.

„Вярваме че Китай има голям потенциал привличане на инвестиции в България. Смятам, че България просто продължава да е слабо позната навън. Все още имаме квалифицирани кадри и там няма кой знае каква промяна спрямо годините преди кризата, но много от големите инвеститори не знаят за ниските данъци в България“, коментира Стефанов.

Предстои началото на медийна кампания в Европа, САЩ и Азия за привличане на чуждестранни инвестиции в страната. Ще се направи рекламна кампания на обща стойност 4,5 млн. лв., която трябва да даде възможност за промотиране на България във водещите световни медии, като ще се акцентира върху привлекателността на България като инвестиционна дестинация и ще се показват примери на успешни български и чужди инвеститори. Ще бъдат изработени 36 рекламни карета, три видеоклипа, които ще бъдат излъчени 180 пъти в Европа, Азия и САЩ. Публикуването на материалите се очаква да бъде в края на тази година и началото на следващата. Ще се изработят и 4 документални филма.

Общо трябва да се проведат 9 международни инвеститорски форума, а освен тях ще има и 3 конференции и 9 кръгли маси, които ще се организират с помощта на Financial Times. Ще има и 13 срещи с българските общности в чужбина, обясниха от БАИ.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ