Българите очакват банките да са стабилни, не иновативни

Българите очакват банките да са стабилни, не иновативни

Българите очакват банките да са стабилни, не иновативни

Банките не са това, което бяха. Развитието на иновациите и навлизането им в живота ще промени изцяло тяхната система.

Около тази теза се обединиха банкери, преподаватели и ръководители на ИТ компании по време на първия по рода си форум по темата, проведен днес в „София Хотел Балкан“. Негови организатори са Асоциация „Банка на годината“ и Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ). Медиен партньор на конференцията, посветена на иновациите във финансовата индустрия, бе списание „Мениджър“.

Дискусиите бяха обединени в два панела, посветени на „Иновациите в банковия бизнес“ и на „Финансиращи системи за иновации“. Изборът на темите Валентин Панайотов, председател на борда на Асоциация "Банка на годината", обясни с обстоятелството, че днес повече от всякога потребителите имат достъп до нови технологии и до информация от социалните мрежи. Проф. Григорий Вазов, президент на ВУЗФ, определи форума като „единственото сериозно нещо, което през последните дни се случва в банковата система“.

Повечето хора в България очакват от банките да са стабилни, а не иновативни. Затова е изненада съобщения от Левон Хампарцумян, главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на Уникредит Булбанк, ръст с 50% на потребителите през мобилните приложения, който институцията е разработила.

Електронното банкиране у нас не е популярно. Докато в скандинавските страни между 75 и 83 на сто от населението ползва онлайн банкови услуги, у нас това правят само 2 на сто от сънародниците ни. Данните са от проучване на белгийската група КВС и бяха оповестени от Петър Андронов, председател на кънтри тийма и кънтри мениджър на КВС Груп за България, председател на УС и главен изпълнителен директор на СИБАНК. За пример той даде Холандия, където 75% от населението ползва дигитални канали за достъп до банкови услуги. Това е довело до съкращаване на физическите клонове с 52 на сто.

Банкерът е категоричен, че навлизането на иновациите в живота и бизнеса ще промени философията на обслужване на клиентите. В клоновете на банките ще се дават съвети, а не банкиране. „Сериозната революция предстои, аз само маркирах основните и елементи“, обобщи Андронов.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ