Българите очакват банките да са стабилни, не иновативни
Банките не са това, което бяха. Развитието на иновациите и навлизането им в живота ще промени изцяло тяхната система.
Около тази теза се обединиха банкери, преподаватели и ръководители на ИТ компании по време на първия по рода си форум по темата, проведен днес в „София Хотел Балкан“. Негови организатори са Асоциация „Банка на годината“ и Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ). Медиен партньор на конференцията, посветена на иновациите във финансовата индустрия, бе списание „Мениджър“.
Дискусиите бяха обединени в два панела, посветени на „Иновациите в банковия бизнес“ и на „Финансиращи системи за иновации“. Изборът на темите Валентин Панайотов, председател на борда на Асоциация "Банка на годината", обясни с обстоятелството, че днес повече от всякога потребителите имат достъп до нови технологии и до информация от социалните мрежи. Проф. Григорий Вазов, президент на ВУЗФ, определи форума като „единственото сериозно нещо, което през последните дни се случва в банковата система“.
Повечето хора в България очакват от банките да са стабилни, а не иновативни. Затова е изненада съобщения от Левон Хампарцумян, главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на Уникредит Булбанк, ръст с 50% на потребителите през мобилните приложения, който институцията е разработила.
Електронното банкиране у нас не е популярно. Докато в скандинавските страни между 75 и 83 на сто от населението ползва онлайн банкови услуги, у нас това правят само 2 на сто от сънародниците ни. Данните са от проучване на белгийската група КВС и бяха оповестени от Петър Андронов, председател на кънтри тийма и кънтри мениджър на КВС Груп за България, председател на УС и главен изпълнителен директор на СИБАНК. За пример той даде Холандия, където 75% от населението ползва дигитални канали за достъп до банкови услуги. Това е довело до съкращаване на физическите клонове с 52 на сто.
Банкерът е категоричен, че навлизането на иновациите в живота и бизнеса ще промени философията на обслужване на клиентите. В клоновете на банките ще се дават съвети, а не банкиране. „Сериозната революция предстои, аз само маркирах основните и елементи“, обобщи Андронов.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.