България по нов начин: Да открием добрите си качества и да ги развиваме!
Бизнесът е един от най-силните посланици на добър имидж в съвременния свят, когато става въпрос за национална идентификация, сподели един от участниците в провелата се дискусия на сп. "Мениджър", посветена на образа на България и начините, по които трябва да го градим. Представяме ви мнението на
Красен Кюркчиев, изпълнителен директор на "Фикосота Синтез"
"В България имаме нужда от един национален психолог, който да ни излекува от комплексите ни за малоценност. Аз определено не вярвам, че в България има лоши продукти, лошо качество хора и че самата България се ползва само с едно лошо име.
В същото време, не вярвам, че културата е тази, която непременно трябва да ни представя пред света. Някой може ли да каже например с какво е известна по света белгийската култура? Убеден съм, че бизнесът е този, който представя държавите много преди културата. Америка е синоним на филмовата индустрия, Германия се свързва с инженеринг и коли, Франция – с вина. Всичко това е индустрия, бизнес, продукти.
Много силно впечатление ми направи едно послание от филма „Последният самурай” - колко много се притесняваха японците как изглеждат в очите на света и колко са им демоде порядките. А какво харесва всъщност светът в японците? Ценностната им система! Затова съм много съгласен с тезата, че първо трябва да открием, това, което имаме като качества и да го развиваме. Гледам посланието „Да представим България по нов начин!” и питам: Защо? Защо трябва да я обясняваме на американците или на германците. Не е ли по-добре първо да си я представим за себе си. И да си кажем: може да нямаме фондю, ама имаме сирене по шопски! Може да нямаме космическа програма, но гласът ни се носи в Космоса. Може да не сме перфектни, да не сме богати, да не сме най-красивите, но си имаме нашите достойнства.
И ако трябва да напишем новото си послание, с което да се представяме, нека то да бъде просто "Аз съм българин. Обичам себе си, обичам България, обичам света!"
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.