България - топ дестинация за руския турист

България - топ дестинация за руския турист

Интересът към България от страна на руски граждани през последните две години е нараснал многократно. От 2009 г. насам търсенето на визи е отбелязал 100% ръст, като за полугодието на 2011 г. се е увеличило с 42% на годишна база. Това заяви зам.-министърът на икономиката на България Иво Маринов по време на пресконференция по проекта „Интегрирана рекламна кампания на българския туристически продукт в Русия”, част от проекта „Интегрирани рекламни кампании на българския туристически продукт в Германия, Великобритания и Русия” по Оперативна програма „Регионално развитие”, съфинансиран от Европейския фонд за регионално развитие.

 В периода януари – май 2011 г. руските туристи, посетили България са 66 814, което е с 23 % повече в сравнение със същия период на 2010 г. Русия е пазар с перспективи за растеж за България, като максимален потенциал може да достигне 44% от настоящия обем на пътувания. регионално развитие.

Резултатите от проведено проучване на пазара в Русия по проект „Маркетингови проучвания и оценка на ефективността на националния маркетинг” показват, че руските граждани реализират средно 12 нощувки в България, което е малко по-дълго от престоя им в Турция и Гърция (11 нощувки).

 Разходите при техните пътувания до България са средно 840 евро за пътуване на едно лице, което съответства на средни разходи за нощувка от 69 евро. Руските туристи, посещаващи нашата страна, са както по-млади, така и хора на средна възраст, но фокусът е върху по-ниската възрастова група, до 34 години с по-високи средни и високи доходи и със средни и високи нива на образование. Делът на семействата с деца е 24%.

80% от посещенията на руски граждани в България са ваканционни пътувания и три четвърти от тях са с цел почивка на море. 90% от пътуванията са предприети със самолет, а предпочитаните видове средства за подслон и места за настаняване са хотелите, като хотели категория 4 и 5-звезди са били избрани от почти всеки втори посетител.

Основната част от структурата на българския туристически продукт е морски туризъм, на който се падат 70-75% от приходите в сектора.

За добрите резултати спомага и проекта „Интегрирана рекламна кампания на българския туристически продукт в Русия”, проведена в периода септември 2010 г. – юли 2011 г

В общата рамка на дейностите бяха включени рекламна кампания в телевизия, преса радио, външна реклама – билбордове и метро, BTL дейности, общо шест пресконференции в Москва, Санкт Петербург и заключителна в София, и четири тематични журналистически тура, представящи България като привлекателна туристическа дестинация.

Като основен рекламен канал бе планиран телевизията. В хода на кампанията бяха излъчени 4 тематични клипа, общо 360 пъти в две от най-големите руски телевизии - Россия 2 и РБК-ТВ. Общо достигнатата аудитория е 14 137 000.

В едни от най-престижните печатни издания в Русия бяха публикувани 7 типа рекламни визии: море, зимен туризъм, културен туризъм, еко туризъм, гурме, празници и голф. Периодът на кампанията бе октомври-ноември 2010 г. и март-юни 2011 г. Общата достигна аудитория се изчислява на 10 210 000.

Радио рекламната кампания бе проведена в Радио 7 и Ретро FM, като достигнатата аудитория е 6 420 000 слушатели.

Цялостната интегрирана комуникационна кампания представи България като привлекателна целогодишна туристическа дестинация за руския турист, която предлага добър продукт на добра цена.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Второ олимпийско злато за България и исторически световен рекорд! Браво, Карлос Насар!
Горица Грънчарова-Кожарева е новият служебен премиер
Собственикът на Temu е най-богатият човек в Китай
С три медала за ден България се нареди на 47-о място в общото класиране до момента
От "не я познавам", до "не е подходяща" - политическите реакции за избора на служебен премиер
The Washington Post: Украйна е поискала от САЩ разрешение да използва ракети с голям обсег за удари срещу Русия
Без грешка, Боряна Калейн завоюва вицешампионска титла в Париж
Експерт от Харвард за мита, който пречи на хората да бъдат щастливи