Виж ми колата
Автомобилът в бизнеса не е само автомобил. Той е важен атрибут на успеха. Често по него посрещат. И наистина богатите хора знаят и разбират това. Съвсем закономерно по нашите улици могат да се видят едни от най-новите луксозни модели на BMW, Audi, Mercedes, Bentley, Rolls-Royce, Ferrari, Lamborghini и т.н. Слава богу има и в България хора, които могат да си ги купят при това веднага след световната им премиера.
Внасят ги автокъщи, а не официалните дилъри, защото пазарът за най-скъпите модели е относително малък. А информацията за броя, марките и купувачите е строго конфиденциална.
Напоследък има една нова мода – най-големите в бизнеса в Европа, а вече и у нас, започнаха да се движат из градовете с по-обикновени коли. Така е по-удобно, а и не привличат внимание. Луксозните лимузини и мощни джипове са в гаражите и се изваждат най-вече по специални поводи и пътувания.
Все едно богатите хора карат нови и скъпи автомобили. Затова кризата най-малко се отрази точно на този сегмент.
Как се движи търсенето, предлагането и отразява ли се кризата на търговията с луксозни автомобили? Информация идва само от официалните дилъри, каквито имат BMW, Audi, Mercedes, Land Rover, Volvo, Infiniti, Lexus, Jaguar, Porsche, Maserati.
Много показателно за устойчивостта на този пазар е сравнението от последните пет години. Преди кризата луксозните марки са държали 7,78% пазарен дял, а днес - 10,34 на сто.
Целият текст в юлския „Мениджър”
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.