Всеки седми младеж в ЕС напуска училище преждевременно
Преждевременното напускане на училище продължава да е сериозен проблем в ЕС, отчита Европейската комисия в доклад за напредъка в областта на образованието и обучението. Всеки седми ученик в общността не завършва образованието си, а 20% от 15-годишните ученици показват слаби четивни умения.
"Това е причината образованието и обучението да се нареждат сред основните цели на стратегията „Европа 2020“. Държавите-членки трябва да положат допълнителни усилия, за да постигнем нашите общи европейски цели“, заяви европейският комисар по въпросите на образованието, културата, многоезичието и младежта Андрула Василиу.разователни или учебни занимания.
„Добрата новина е, че степента на образованост в Европа се увеличи значително. В сравнение с положението преди 10 години повече младежи завършват средно образование и се дипломират във висши учебни заведения.", допълва той.
Комисар Василиу призовава горещо държавите-членки да не намаляват бюджета за образование независимо от трудностите, пред които са изправени заради икономическата криза. „Вложените в образованието средства са добра инвестиция за трудовата заетост и икономическия растеж и се възвръщат в дългосрочен план. Във време на бюджетни ограничения трябва обаче да гарантираме и възможно най-ефикасното използване на ресурсите“, добави тя.
През 2009 г. образователните министри на държавите от ЕС се договориха за пет целеви индикатора в областта на образованието и обучението, които да бъдат постигнати до 2020 г.:
- делът на напускащите преждевременно системата на образованието и обучението да бъде падне под 10 % (на база на днешните 14,4 % това ще означава напускащите училище да бъдат с 1,7 милиона по-малко);
- делът на лицата на възраст 30-34 години, завършили висше образование, трябва да бъде минимум 40 % (при сегашните 32,3 % това ще означава да има допълнително 2,6 милиона дипломанти) минимум 95 % от децата на възраст между 4 години и възрастта за започване на задължително начално образование трябва да участват в системата за образование в ранна детска възраст (постигането на целта при сегашните 92,3 % ще означава да бъдат включени допълнително повече от 250 000 малки деца);
- делът на 15-годишните с незадоволителни умения по отношение на четенето, математиката и науките трябва да е под 15 % (постигането на тази цел при сегашните около 20 % в трите области ще означава, че показващите ниски резултати трябва да бъдат с 250 000 по-малко);
- средно 15 % от възрастните (възрастова група 25-64 години) трябва да участват в ученето през целия живот (сегашният им дял е 9,3 %, което ще означава, че за да се постигне тази цел, техният брой трябва да бъде увеличен с 15 милиона).
Според доклада България е страната от ЕС с най-висок дял на лицата със слаби четивни умения.
За повече информация вижте тук.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.