Дунав мост 2 ще се казва „Нова Европа”
Новият мост над Дунав, свързващ българският град Видин и румънският Калафат, ще се казва „Нова Европа". Това заяви пред „Дарик” транспортният министър Данаил Папазов.
Съоръжението беше открито вчера. Символичната лента бе прерязана от двама работника - билгарски и румънски, участвали в строителните дейности от началото на изграждането.
Инфраструктурното съоръжение е съфинансирано от ЕС и в него са инвестирани 274 милиона евро. Бюджетът на обекта от българска страна е 232 681 597 милиона евро ( 70 милиона евро по линия на ИСПА, още толкова заем от Европейската инвестиционна банка, 67,6 милиона евро средства от държавния бюджет, 5 милиона евро субсидия от Френската агенция за развитие, над 2 милиона евро субсидия от банка KfW и 18 милиона евро заем от KfW). Бюджетът на обекта от румънска страна е 48 милиона евро, което включва и субсидията по линия на ИСПА, и средствата от държавния бюджет на северната ни съседка
Дължината на пътната част на моста е 1391 м, а на железопътната – 1791 м. Изградени са три устоя - два на българския и един на румънския бряг, както и 12 стълба. В неплавателната част на реката стълбовете са осем с височина от 3 до 20 метра.
Инфраструктурата към моста включва цялостна реконструкция на жп-линията до моста за скорост 160 км/ч, изграждане на четири пътни възела на две нива по обходния път на гр. Видин към моста, четири железопътни надлеза, две нови гари, три сервизни сгради, два пешеходни надлеза, водостоци. Реконструирани са съществуващи електроразпределителни и електропреносни линии, водопроводи и различни подземни съоръжения. Прогнозите са през първата година след отварянето на моста по него да преминат 415 000 превозни средства.
В ефира на „Дарик” транспортният министър засегна и темата за БДЖ „Товарни превози". Според него дружеството трябва да се приватизира, но не сега, защото това няма да намали дълговете на компанията и да облекчи тежкото финансово състояние, в което тя се намира.
„Ще се опитам да спра приватизацията в момента, защото тя няма да доведе до абсолютно никакъв резултат. Ние ще продадем целия си дял, а срещу това няма даже да покрием разходите, които са натрупали БДЖ „Товарни превози" през годините и те пак ще се дължат на кредиторите и на държавата. Има реален шанс - имаме разработено виждане по този въпрос, ние да пооздравим доста добре БДЖ и отново да се продаде, но не тази цена", каза още транспортният министър.
„На първо място трябва да се изчисти дългът на БДЖ към Национална компания „Железопътна инфраструктура", който е на стойност 108 млн. лева, за да може „Товарни превози" да бъдат продадени на по-добра цена", добави Папазов.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.