КЗК постанови: Големите търговски вериги договарят политиките си
Големите хранителни вериги в България нерегламентирано са координирали търговската и маркетингова си политика, обявиха от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).
Според КЗК следните вериги са нарушили правилата: „Метро Кеш енд Кери България” ЕООД, „Билла България” ЕООД, „Кауфланд България ЕООД енд Ко” КД, „ХИТ Хипермаркет” ЕООД, „Максима България” ЕООД и „Пикадили” АД.
Нарушението се състои в прилагане на общи механизми за координиране на търговската политика на пазара за доставка на стоки и на маркетинговата политика при осъществяването на промоции, се казва в официалното становище на комисията.
В хода на производството КЗК е установила, че търговските вериги непряко са обменяли чувствителна информация относно доставни цени, договорени с едни и същи доставчици, както и относно маркетинговите стратегии на конкурентите. Координирали са действията си, като са прилагали вертикални споразумения за определяне равнища на доставни цени и отстъпки, както и на размера на таксите за достъп до търговските площи. Използвали са и механизми за координация на маркетинговата си политика при осъществяването на промоции, чрез ограничаване свободата на доставчиците.
Определението не подлежи на обжалване.
В срок от 60 дни страните имат право да предявят писмени възражения, както и да бъдат изслушани в открито заседание.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.