Кратки напътствия за онлайн чекиране

Кратки напътствия за онлайн чекиране

Редица авиокомпании в България предлагат отдавна утвърдения на запад модел на онлайн чекиране - например, нискотарифните авиопревозвачи Wizz Air и EasyJet и компаниите British Airways, France Air и Austrian Airlines.

Последните три въведоха услугата за чекиране в интернет преди 2-3 години. Wizz Air, от своя страна, предлага тази услуга от януари 2010г.

Какви са предимствата на тази услуга?

Това е запазване на мястото в сайта на авиокомпанията, което спестява на пътниците време и дори пари. Благодарение на него хората могат да не чакат на опашки за издаване на бордна карта преди полет. При някои авиокомпании изборът процедурата да стане на фирмения им сайт струва на пътниците двойно по-малко от познатото чекиране на летището няколко часа преди излитането на самолета.

Как става?

След като са си купили билет за полет, хората трябва да проверят колко дни преди излитането на самолета, сайтът на съответната компания позволява услугата чек-ин.

При Wizz Air например, срокът е от 7 дни до 3 часа преди излитането по разписание. Практиката на тази авиокомпания е такава, че услугата чек-ин на сайта й е по-евтина. За да ускори процеса на внедряване на регистрацията през интернет, Wizz Air въведе по-ниска такса от 10 лв. (5 евро) за всички пътници, посочили при закупуването на билета, че предпочитат да чекират полета си чрез уеб-сайта й. Останалите, избрали чекирането на Терминал 1 в деня на полета, заплащат 20 лв. (10 евро). 

В случай, че е решил да чекира полета си онлайн, всеки пътник трябва да влезе в сайта на компанията и да открие полето, където се отваря възможност за тази услуга.

Там той трябва да въведе идентификационния код на полета си, който е разбрал при закупуването на билета, името си, e-mail-а си, деня на полета и дестинацията. Когато ги впише, пред него се отваря втора бланка, в която трябва да попълни номера на личната си карта или паспорта, с който ще пътува и валидността на документа.

След въвеждането и повторната проверка на личните данни, сайтът издава на пътника персонална бордна карта, която резервира мястото му в самолета и потвърждава, че пасажерът ще пътува. Без нея той не може да се качи на борда. Затова бордната карта от интернет чекирането трябва задължително да се принтира  във формат A4 и да бъде представена от пътника заедно с личните му документи. Ако смята да пътува само с ръчен багаж, той може да отиде директно на изхода не по-късно от 30 мин. преди излитането.

Услугата на уеб-чекиране в сайта на Wizz Air не позволява на пътниците да си изберат място в самолета. Други компании обаче предлагат на сайтовете си и тази услуга чрез схема на местата вътре в самолета.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ