"Мениджър" създаде зелен кръг на българските компании

Мениджър създаде зелен кръг на българските компании

Зелен кръг на български компании, които са отговорни за природата и опазването на околната среда и са съпричастни към зелените идеи и политики, бе създаден в София. Това се случи на бизнес форума „Зеленият изход от кризата: Чиста природа за нов икономически ръст”, организиран от списание „Мениджър” и GLOBUL.

Първите компании, които се присъединиха към зеления кръг, са GLOBUL, „Хенкел България”, „ВМ Финанс Груп”, Адвокатска кантора „Андреев, Стоянов и Цекова” – Schönherr, „Сейнт Гобен Вебер България”, Австрийската търговска камара, „Рено Нисан България”. Всяка ог тях поема конкретни ангажименти в своята дейност.

„Целта е да разширяваме този кръг, да привличаме към него нови компании, които водят екологични политики. Колкото повече са зелените компании в България, толкова по-зелена ще е самата България”, каза Максим Майер, редакционен директор на „Мениджър”.

Ценностите на кръга са обобщени в пет области – за силна икономика, запазена природа, чиста околна среда, ефективно използване на ресурсите и опазване на климата.

Във форума участваха министърът на екологията Нона Караджова, френският посланик Етиен дьо Понсен, бившият еврокомисар на България Меглена Кунева, която в момента е член на Управителния съвет на Европейската климатична фондация. Заедно с представители на бизнеса, на банките, на екологични организации и инвеститори те дискутираха нисковъглеродната икономика, чистите технологии, зелените производства и потреблението на устойчиви продукти и услуги.

Специален гост на форума бе Драйс Аки от Европейската климатична фондация, който представи пътната карта на Европа 2050 – инициатива, целяща да намали вредните емисии от въглероден диоксид с 50%.

ОТ МЯСТОТО НА СЪБИТИЕТО...........................

„Намаляването на въгледродните емисии е въпрос, който стои не само пред България, но и пред Европейския съюз. В България те не са особено високи и затова считам, че с малко усилия може да постигнете много.”

Етиен дьо Понсен, посланик на Република Франция в България

„Решете дали ще бъдете лидери или последователи! България бързо трябва да приеме нисковъглеродните политики под натиска на обществото и световните тенденции. Така ще бъдете по-конкурентноспособни и ще имате не моментни, а дългосрочни ползи.”

 Драйс Аки, Европейска климатична фондация

 „Бих нарекла този форум Големия избор заради участието в него на бизнеса, обществеността, неправителствените организации и публичната власт. Това ми дава увереност, че този път ще успеем да подредим дневния ред по сравнително безболезнен начин. Ние много обичаме да отлагаме във времето въпросите на околната среда, но сега околната среда означава бизнес.”

Меглена Кунева, бивш еврокомисар и член на Управителния съвет на Европейската климатична фондация

„Положих чисто физически усилия да присъствам на този форум, защото за мен е важна всяка инициатива в областта на опазването на околната среда, която убеждава хората, че няма друг изход освен зеления изход. За мен участието на бизнеса в този форум говори за неговата корпоративна социална отговорност.”

 Нона Караджова, министър на екологията

„Всяко столетие е имало своя сериозна кауза. Ако преди това са били свободата на личността, борбата срещу расовата дискриминация, в наше време се открояват две съществени каузи – неприкосвеността на личните данни и екологичното равновесие.”

Ясен Гуев, директор корпоративна политика в „Глобул”.

„Дебатът за зеления изход от кризата и въобще за бъдещето на България е едно историческо събитие”

Юлиан Попов, модератор на форума

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ