Нов бисер на премиера: И в най-лошите си сънища не сте ме виждали!

Нов бисер на премиера: И в най-лошите си сънища не сте ме виждали!

„И в най-лошите ви сънища не сте мислили, че ще дойда аз като министър-председател.”

С тези думи премиерът Бойко Борисов „поздрави” строители и инженери и започна обещаната на 13 август инспекция през 20 дни на строителството автомагистрала "Люлин" при пътен възел Драгичево.

Той констатира 70-дневно изоставане със сроковете. "До 20 дни трябва да пуснем движението по една от естакадите. В края на ноември трябва да е готово на биндер", коментира недоволно Борисов.

„Чухте какво им казах: който се е мотал пет години, сега ще плаща по-скъпо”, уточни той за придружаващите го журналисти.

Премиерът все пак не губи надежда до края на годината да бъдат усвоени предвидените по програма ИСПА 145 млн. евро за автомагистрала „Люлин”. „Към днешна дата, на обекта са заработени 121 млн. евро. От тях, платени са 107 млн. евро. Европейският и българският данъкоплатец са си свършили работата и чакат завършването на магистралата.”, отсече Борисов.

После сподели, че е разговарял с турския премиер Реджеп Ердоган за проблемите със строителството на магистралата "Люлин", което е поверено на турската фирма "Мапа Дженгиз" и го е предупредил, че ако фирмата не се справи със сроковете, повече турска компания няма да бъде допусната да строи у нас.

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, който придружава премиера, обясни: "Констатираното закъснение беше 70 дни, прямо актуализирания график на поне пет предишни графици.

В България има 7 магистрали, 3 ще построим в този мандат, 4 - в следващия, обяви изневиделица Борисов категоричната си убеденост, че ще управлява още един мандат.

Днес той успя да направи и символичната първа копка на Лот 4 от автомагистрала "Тракия". Отсечката Ямбол-Карнобат е най-дългата от АМ "Тракия". Изпълнител е консорциум от 9 големи български фирми. Борисов заяви, че се надява те да работят бързо, отговорно и качествено и предупреди изпълнителите, че контролът ще бъде ежедневен.

Последният участък от магистралата обхваща отсечката от Ямбол до Карнобат и е с обща дължина 49,8 км. Цената на строежа е 174 705 600 лв. и се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз чрез Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ