Няма щети след земетресението в Каварна

Няма щети след земетресението в Каварна

По черноморското крайбрежие не са отчетени материални щети и нещастни случаи вследствие на вчерашния трус край Каварна, предаде БНТ. Част от хората са напуснали домовете си, но скоро са се прибрали и в региона е спокойно. 

Припомняме, че земетресение с магнитуд 4,6 по скалата на Рихтер бе засечено в Черно море вчера в 20:58 ч. Европейският средиземноморски сеизмологичен център е измерил силата на труса като 4,8 по Рихтер.

Епицентърът на катаклизъма е на 10-15 км от сушата, между селата Българево и Тюленово, на 26 км източно от Каварна и на 63 км от Варна. Мястото се намира в границите на акваторията, част от Шабленската сеизмична зона.

Продължителността на труса е била 5-8 секунди. Той е бил усетен в Каварна, Варна, Добрич и Шумен, основно по високите етажи на сградите. Жители на крайморското село Камен бряг съобщиха, че са чули силен тътен от морето, който е продължил дори след края на земетресението.

В региона не е възникнала паника, увериха кметовете на Шабла Райна Бърдарева и на Каварна Цонко Цонев. За щастие земетресението не е успяло да повтори драмата от 2009 г., когато трус от 4,9 по Рихтер предизвика сериозни разрушения в Шабла.

Най-силното измерено земетресение в границите на Шабленската сеизмична зона датира от 31. март 1901 г. Неговият магнитуд е бил 7,2 по Рихтер с епицентър на 10 км източно от нос Калиакра.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Топ 5 бизнес книги, изисквани за прочит от Харвардския университет
Посланието на европейските лидери към Тръмп: Подкрепата за мира означава подкрепа за Украйна
Най-големият музикален фестивал в Румъния генерира 120 млн. евро приходи за общината организатор
Броят на новорегистрираните фирми в ЕС расте почти три пъти по-бързо от този на фалиралите
Времето: Жълт код за обилни валежи в 12 области в страната
Румен Драганов: Българският турист е все по-активен, но не винаги почива в хотелите
Минната общност отбеляза деня на миньора с акцент върху бъдещето на индустрията
Умният PR не е рекламен - той е целенасочен