Отзвук от зеления форум: Колкото повече пестим, толкова повече печелим

Отзвук от зеления форум: Колкото повече пестим, толкова повече печелим

Еко практиките в управлението на бизнеса са не само белег на модерно и отговорно поведение, а и доста печеливша стратегия. Повечето участници в провелия се на 30 юни втори бизнес форум на сп. "Мениджър" и GLOBUL "Зеленото бъдеще на България" дадоха конкретни примери за зелени практики, прилагани от техните компании, които доказват тази теза. Ето една от тях.

Дарина Стоянова, президент на „Хенкел България”

Не е реалистично да призоваваме или очакваме хората да намалят потреблението на вода например, за сметка на стандарта си на живот. Затова, все повече комапнии по света се стремят да разработват продукти и технологии, които водят до икономии на ресурси – от производството до крайния потребител без това да нарушава комфорта на живот.

Ще ви дам един любопитен пример. През 1970 г. произвежданите в Европа перални машини са харчели по 200 л. вода за едно пране. В момента средният разход за едно пране е 45 литра, като само за последните 10 г. разходът на водата за едно пране е намалял с повече от 30%. Съответно, компании като нашата пък се стараят да разработват все повече иновативни продукти, които подкрепят подобни технологии. Виждате как без сериозна регулативна намеса от страна на правителства или международни институции бизнесът е успял да изгради консенсус в следването на философията на разумно и щадящо природата потребление.

Както за Хенкел, така и за всички останали фирми, които приемат отговорно концепцията за устойчиво развитие е важно да има осъзнат икономически интерес от използването на по-малко ресурси в производството. Ние имаме дългосрочна стратегия, в която се формулират и конкретни финансови цели по отношение намаляването на използването на ресурси. За един стравнително кратък период от време ние успяхме например да постигнем намаляване с 31% на използването на вода в нашите производства. Това, от своя страна пък доведе до повишаване на печалбата с 43%.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ