Пътните знаци – задължително светлоотразителни

Всички пътни знаци в България трябва да станат светлоотразителни, а за незрящите в населените места светофарите задължително трябва да издават звуков сигнал при смяна на светлините. Това сочат промени, готвени в Правилника за прилагане на Закона за движение по пътищата. Те бяха качени от регионалното министерство на сайта му за обществено обсъждане, посочва вестник „Труд“.
Появява се и нов знак, който да указва къде има радари или камери на пътя. Той се казва "Контрол с автоматизирани технически средства или системи" и изобразява видеокамера и вълни. Трябва да бъде поставен от КАТ навсякъде, където има стационарни или мобилни камери и радари за измерване на скоростта на колите.
От години повечето нови пътни знаци по българските пътища отразяват светлината от фаровете на колите. Те са задължителни за магистралите и международните пътища. Но все пак някои бедни общини поръчват от старите знаци. По думите на Петко Табаков – експерт на Браншовата камера, никой не може да каже колко са пътните знаци в страната и колко от тях трябва да се сменят с нови. Един нов светлоотразителен пътен знак струва между 40 и 120 лв. Наскоро пътната агенция обяви обществена поръчка за доставяне и монтиране на пътни знаци в цялата страна за 4 години. Нейната стойност е 20 млн. лв.
Според промените звуковият сигнал за незрящите трябва да съпровожда всяка смяна на светлината на светофара. Сега звуковият сигнал е пожелателен.
"При обсъжданията обаче възникна идея незрящите сами да си включват звуковия сигнал. Причината е, че живеещите наоколо обикновено недоволстват от постоянния шум. В софийския квартал "Люлин" даже имаше случаи на счупени звукови устройства, които пречеха на хората да спят", казва Табаков.
Според промените, когато знаци се поставят временно, техният фон трябва е жълт. Когато с тях се обозначава място с концентрация на катастрофи, фонът трябва да е жълтозелен. Знакът "Внимание" навсякъде вече трябва да е с жълт фон, допълва „Дарик“.
Светофарите за трамваите ще изпълняват вече и ролята на светофари за градските автобуси и тролеи, е записано още в промените.
В практиката се въвеждат и т.нар. шумяща маркировка, макар че тя няма да е задължителна. Става въпрос за осеви линии, които издават силен шум, когато гумата на колата мине върху тях. Това служи като предупредителен сигнал за водача, ако е заспал на волана.
В проекта се предвиждат още десетки дребни промени по дизайна на пътните знаци и премахването на онези от тях, които не са международно приети.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Технологичният сектор подкрепи европейските фондови борси*
Финанси |DeepL обмисля първично публично предлагане в САЩ
Технологии |Мартин Димитров: До края на годината дефицитът ще бъде 5,1%
Икономика |"Възраждане" се обяви против увеличаването на тавана за работници от трети страни в предприятията
Политика |Българин е сред задържаните на хуманитарната флотилия за Газа
Общество |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.