Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Доставките на руски петрол за Китай растат след включването на несанкционирани танкери

Китайският внос на руски и ирански петрол ще се увеличи през март, тъй като танкери без санкции, привлечени от изгодни възнаграждения, се присъединиха към търговията на мястото на танкери, които са под американско ембарго, твърдят търговски източници и анализатори, цитирани от Ройтерс.
Според тях възстановяването на доставките на санкциониран петрол за Китай, който е най-големият вносител в света, облекчава опасенията за предлагането, които повишаваха световните цени на петрола.
От октомври насам Вашингтон наложи няколко кръга санкции на кораби и юридически лица, търгуващи с петрол от Иран и Русия, което наруши търговията с основните вносители Китай и Индия.
Пакетът от санкции от 10 януари беше насочен към над 140 петролни танкера, което представлява около 42% от общия износ на суров петрол от Русия по море, и предизвика рязко покачване на цените на превозите.
Трикратният скок на фрахтовите тарифи за танкери, които да натоварят суров петрол тип ESPO от руското далекоизточно пристанище Козмино до Китай за едноседмично пътуване, привлече поне 17 танкера, които не са подложени на санкции, по маршрута между 11 януари и 20 февруари, каза анализаторът на Vortexa Ема Ли.
Корабите са били пренасочени от други санкционирани маршрути за суров петрол, особено в Прибалтика, или преди това са превозвали петролни продукти, каза Ли.
Данните на LSEG показват, че 11 танкера, които не са санкционирани от САЩ, са се присъединили към маршрута за доставки Русия-Китай, включително Serena и Naxos, които преди това са доставяли руски петрол за Индия.
„Покачващите се цени на превозите след санкциите привлякоха чисти кораби да се присъединят към търговията с руски нефт ... Корабособствениците закупиха повече кораби, за да печелят от бизнеса“, заяви базиран в Китай търговец с руски доставчик, който отказа да бъде назован, тъй като не е упълномощен да говори пред пресата.
Тарифите за танкери от руския Далечен изток до Северен Китай за последно са били около 4-4,5 млн. долара, твърдят търговците.
Лий от Vortexa заяви, че тези кораби са повишили февруарските зареждания на суров петрол ESPO до средните 920 000 барела на ден за 2024 г., в сравнение с 860 000 барела на ден през януари.
Възстановяването идва, след като доставките на ESPO за Китай през февруари бяха определени да паднат до 780 000 барела на ден. Общите доставки на руски суров петрол през февруари са най-ниските от декември 2022 г., каза Ли. Отделно се появиха трансфери от кораб на кораб (STS) в залива Находка близо до пристанището на Руския Далечен Изток за суров петрол Sokol, произведен в Сахалин.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.