Германският антитръстов орган иска по-голяма регулация на ценообразуването на петролния пазар

Германският  антитръстов орган иска по-голяма регулация на ценообразуването на петролния пазар

Германският антитръстов орган (Федералната служба за картели) призова за по-строго регулиране на ценовите котировки, използвани на петролния пазар, след като проверка показа ценообразуване въз основа на ограничени данни, които са уязвими за манипулация, предаде Ройтерс.

Ценовите котировки обикновено са свързани с договори за доставка на едро и могат косвено да повлияят на цените на дребно. Те се предоставят от агенции за отчитане на цените, като S&P Global Commodity Insights (Platts) и Argus Media, въз основа на отчетени транзакции.

„Участниците в целия глобален пазар се доверяват на независимия статут на Argus и разчитат на прозрачността на цените, която Argus предоставя“, каза говорител на Argusк.

„Спазването на принципите на Агенцията за отчитане на цените на IOSCO (PRA), които са признати от регулаторите по целия свят, гарантира международно приета стабилна рамка за съответствие, без конфликти на интереси.“

„Според разследванията има стимули и възможности за влияние върху индивидуалните ценови котировки по антиконкурентен начин“, се казва в доклада.

Федералната служба за картели започна своето разследване през 2022 г. на германските рафинерии и пазара на горива на едро в отговор на развитието на цените след нахлуването на Русия в Украйна.

Двуетапното разследване изследва ценообразуването на ниво рафинерия, вноса на горива, веригите за доставки и поведението на пазара, с цел да засили конкуренцията и да подобри прозрачността на цените.

„Разследванията отново показаха, че условията за функционираща конкуренция в сектора на минералните масла в Германия са трудни“, каза ръководителят на Федералната служба за картели Андреас Мунд.

Той каза, че е също така загрижен за нарастващия брой промени в цените на бензиностанциите. До началото на 2024 г. цените се променяха около 18 пъти на ден, в сравнение с четири до пет промени десетилетие по-рано, каза той, което затруднява потребителите да вземат решения.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ