Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|IATA: Производството на устойчиво авиационно гориво ще се удвои през 2025 г.

Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) прогнозира, че производството на устойчиво авиационно гориво (SAF) ще се удвои през 2025 г. и ще достигне 2 милиона тона. Това обаче ще представлява едва 0,7% от общото годишно потребление на гориво в авиосектора, подчерта организацията в свое изявление в неделя, цитирано от Ройтерс.
Според генералния директор на IATA Уили Уолш въпреки ръста в производството количествата остават крайно недостатъчни, а скъпоструващото SAF ще увеличи глобалните разходи за авиационно гориво с близо 4,4 милиарда долара.
Преходът към SAF – твърде бавен и скъп
SAF се произвежда основно от отпадъчни масла, биомаса и други възобновяеми суровини и има значително по-нисък въглероден отпечатък от конвенционалното реактивно гориво. Въпреки това производството му е разочароващо бавно, а цената остава съществено по-висока, което затруднява масовото му внедряване.
„Темпото на напредъка в увеличаването на производството и постигането на ефективност за намаляване на разходите трябва да се ускори“, заяви Уолш.
Цел: нетни нулеви емисии до 2050 г.
През 2021 г. глобалният авиационен сектор се ангажира да постигне нетни нулеви въглеродни емисии до 2050 г. Основният инструмент за това е постепенното заместване на изкопаемото авиационно гориво с SAF, но предвид текущите нива на производство и липсата на достатъчен капацитет, изпълнението на тази цел остава под въпрос.
Напрежение между авиокомпании, енергийни фирми и производители
IATA изразява нарастващо напрежение между авиокомпаниите и енергийните компании, които бавят разширяването на производството на SAF. В същото време авиопревозвачите отправят критики към производителите на самолети Airbus и Boeing заради забавяния в доставката на нови, по-икономични модели, които също са ключови за постигане на въглеродна неутралност.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.