Преходът към по-чисти горива забавя ръста на търсенето на петрол в Китай

Преходът към по-чисти горива забавя ръста на търсенето на петрол в Китай

Преминаването на Китай към по-нисковъглеродни горива и забавянето на икономика намаляват ръста на търсенето на петрол в най-големия вносител на суров петрол в света, заявиха говорители на конференцията APPEC, предаде Ройтерс.

Годишният ръст на търсенето в Китай се е забавил от около 500 000-600 000 барела дневно  през петте години преди пандемията COVID-19 до 200 000 бр. дневно сега, каза Даан Струйвен, ръководител на отдела за петролни изследвания в Goldman Sachs.

Това се дължи най-вече на въвеждането на електромобили и използването на камиони, задвижвани с втечнен природен газ (LNG) вместо с дизел, каза Струйвен. „Китай е изключително фокусиран върху това да стане лидер в глобалния сектор на (енергийния преход), като стимулира предлагането, което прави алтернативите по-евтини“, каза Струйвен.

През второто тримесечие търсенето на петрол в Китай беше особено слабо, притиснато от по-ниското производство на рафинериите и по-бавната икономика.

„Има компонент на прехода, който премества камионите към втечнен природен газ, а след това има и икономическа слабост“, заяви на конференцията Джеф Къри, главен стратегически директор по енергийните пътища в американския инвестиционен гигант Carlyle Group. Около 150 000 до 200 000 барела дневно от загубения ръст на търсенето се дължи на енергийния преход, а останалата част - на икономическата слабост и разкомплектоването на петролните запаси, казва Къри.

„Демографските фактори са постоянни. Компонентът на енергийния преход е постоянен. Пазарът на недвижими имоти би трябвало да е по-цикличен, по дефиниция трябва да бъде“, каза Къри в интервю за Ройтерс, визирайки продължителния спад в сектора на недвижимите имоти в Китай.„Част от слабостта, която преживяваме в Китай, е свързана с намаляване на задлъжнялостта и приемане на лекарството сега“, каза той.

Хонг-Бинг Чен, вицепрезидент на сингапурското подразделение на китайската рафинерия Rongsheng Petrochemical, заяви, че макар потреблението на петрол в Китай да е натежало от слабото търсене на дизелово гориво, 75-80% от бъдещия ръст на търсенето ще се дължи на икономическия растеж.  „При неутрален сценарий очакваме търсенето на бензин в Китай да нарасне с 2,5 % до 3 % през следващата година, дори при по-голямо навлизане на електромобилите“, заяви Чен пред панела на APPEC.Търсенето на бензин представлява около една пета от потреблението на петрол в Китай.

През тази година опасенията за слабото търсене на петрол в Китай, както и плановете на производителите от ОПЕК+ да прекратят съкращенията на доставките, оказаха натиск за намаляване на цените на петрола, които наскоро достигнаха повече от едногодишно дъно.

„Въпреки скока през четвъртото тримесечие на 2024 г., ръстът на търсенето на течни горива в Китай е на по-ниска предавка - и ще остане такъв“, каза Джим Бъркхард, вицепрезидент, изследвания, в S&P Global Commodity Insights.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 9-ти до 15-ти септември
Пеевски поиска от ЦИК оттегляне на заявлението за самостоятелна регистрация на ДПС, подадено от Чакъров
Шефът на VW: Европейският автомобилен пазар се свива на фона на засилената конкуренция
ЦИК отказа да регистрира и двете ДПС-та за изборите през октомври
Прогноза на Politico: Екатерина Захариева ще бъде еврокомисар за управлението на кризи
Доклад на републиканците в Конгреса на САЩ критикува Байдън за хаотичното изтегляне от Афганистан
Тръмп е „много обиден“ на Путин заради подкрепата му за Харис
На днешната дата, 9 септември. Световен ден на красотата