Politico: ЕС затяга изтичането на данни за ценните си технологии и разработки

Politico: ЕС затяга изтичането на данни за ценните си технологии и разработки

Европейският съюз ще отдели 900 милиона евро, за да предотврати изтичането на квантови разработки и полупроводникови технологии извън съюза. Това съобщи европейското издание на Politico.

Според медията Европейският съюз ще създаде собствен фонд, който да насърчава европейските компании да не използват чужди инвестиции. Този подход трябва да защити икономиката на съюза от технологични течове и преминаване на стратегически важни компании в ръцете на чужденци, пояснява изданието.

Новият фонд ще бъде включен в съществуващата програма на Фонда на Европейския съвет за иновации. Схемата за финансиране на фонда е предназначена за три години, 300 милиона евро годишно. Компаниите ще могат да кандидатстват за привличане на инвестиции от 10 до 30 милиона евро, което ще позволи на Брюксел да вземе дял в акциите на технологични фирми.

По-рано европейското издание на вестник Politico съобщи, че Европейският съюз създава клуб на инвеститорите поради проблеми във финансирането на технологичния сектор и изоставането в този въпрос от Китай и САЩ. Европейската комисия действа като рисков капиталист от 2021 г., за да преодолее недостига на финансиране за критичната технологична индустрия със САЩ и Китай. Ръководителят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен обеща през юли да разшири мерките за финансова подкрепа през следващите години.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Германското разузнаване: 90% е вероятността коронавирусът да е изтекъл от лабораторията в Ухан
Ройтерс: Русия е представила на САЩ списък с искания за сделка за прекратяване на войната срещу Украйна
Анджей Дуда призова САЩ да разположат ядрени бойни глави на територията на Полша
Toyota пуска девет нови модела електромобили в Европа
5 важни умения, които всеки модерен човек трябва да овладее
Прост навик, който разделя най-успешните хора от всички останали
Може ли дискомфортът да бъде инструмент за постигане на успех?
5 рекламодатели на наградите „Оскар“ се обединиха за хитова мултибранд кампания