Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Първи голям превозвач се отказа от целта си за намаляване на въглеродните емисии
Air New Zealand се отказа от целта си за намаляване на въглеродните емисии до 2030 г., обвинявайки за това трудностите при осигуряването на по-ефективни самолети и устойчиво гориво за самолети. Това е първият голям авиопревозвач, който се отказва от подобна климатична цел, съобщи BBC.
Авиокомпанията добави, че работи по нова краткосрочна цел и остава ангажирана с целта на цялата индустрия за постигане на нулеви нетни емисии до 2050 г.
Смята се, че авиационната индустрия произвежда около 2 % от световните емисии на въглероден диоксид, които авиокомпаниите се опитват да намалят с мерки, включващи подмяна на по-стари самолети и използване на гориво от възобновяеми източници.
„През последните месеци, а най-вече през последните няколко седмици, стана ясно, че потенциалните забавяния на плана ни за обновяване на флота представляват допълнителен риск за постигането на целта“, казва в изявлението Грег Форан, главен изпълнителен директор на Air New Zealand.
През 2022 г. Air New Zealand прие цел до 2030 г. да намали емисиите си с почти 29%.
Тя беше много по-амбициозна от целта за намаляване с 5% за същия период, поставена от световната авиационна индустрия.
Устойчивите авиационни горива (УАГ) са ключова част от стратегията на сектора за намаляване на емисиите, но авиокомпаниите изпитват затруднения да закупуват достатъчно количество от тях.
„Цената на [SAF] е по-скъпа от тази на традиционните горива и няма достатъчно капацитет за производството им в голям мащаб“, каза Елис Тейлър от фирмата за авиационни анализи Cirium. „Забавянето на доставките на нови самолети се отразява на авиокомпаниите по целия свят, като през последните няколко години и Boeing, и Airbus не са доставили достатъчно нови самолети, което до голяма степен се дължи на проблеми в по-широките вериги за доставки на производителите“, добави той.
Авиокосмическият гигант Boeing се сблъска с редица сериозни проблеми през последните години.Този месецкомпанията се съгласи да се признае за виновна по обвинение в заговор за измама, след като САЩ установиха, че е нарушила споразумение, целящо да я реформира след две фатални катастрофи на самолетите ѝ 737 Max, при които загинаха 346 пътници и екипаж.
Фирмата също така е подложена на засилен контрол, след като панел на вратата на самолет на Boeing, експлоатиран от Alaska Airlines, се взриви скоро след излитането и принуди самолета да се приземи.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.