Американците вече пият по-малко и предпочитат по-евтин алкохол

Американците вече пият по-малко и предпочитат по-евтин алкохол

Петте бара на Меган Дорман в Ню Йорк изглеждат както винаги през декември - пълни с двойки на срещи, празнични събирания и бизнес срещи. Но когато се преброят постъпленията, става ясно, че клиентите харчат по-малко.

Дорман, собственик на бар и партньор на баровете Raines Law Room и Dear Irving, всеки от които има множество локации, каза, че клиентите купуват по-малко скъпи  коктейли на цена между $26 и $40, преди да преминат към по-евтино питие като вино, предаде Ройтерс.

Приходите са намалели в сравнение с предходни години, добави Меган Дорман.

Трудните икономически условия, като например високата инфлация, накараха някои пиячи в САЩ, особено тези със средни доходи, които преди се пръскаха по време на празниците, да търсят начини да ограничат разходите си за алкохол, казаха трима от най-големите дистрибутори на спиртни напитки в САЩ пред Ройтерс.

Тенденцията представлява предизвикателство за големите производители на спиртни напитки като Diageo и Pernod Ricard, за които октомври, ноември и декември са от решаващо значение за стимулиране на годишните продажби. Pernod, например, направи 30% от годишните си продажби през този период миналата година.

Освен че купуват по-малко, някои пиячи преминават към по-евтини марки и места за алкохол или намаляват броя на празненствата извън дома, които посещават, Southern Glazers Wine & Spirits, Republic National Distributing Company и Breakthru Beverage Group, които включват Diageo и Pernod сред техните доставчици.

Годишно продажбите на едро на спиртни напитки се очаква да намалеят с 5,65%, като тенденциите на годишна база сочат потенциално сериозни намаления на обема през празничния период, каза търговската група Wine and Spirits Wholesalers of America пред Reuters.

Всичко става по-бавно“, каза Франсис Крейтън, главен изпълнителен директор на групата за търговци на едро. „Потребителите трябва да плащат за наем, коли. Конкуренцията за последния долар в портфейла на някого е много по-голяма, отколкото беше преди.“

В баровете и нощните клубове преминаването от по-скъпи бутилки към тези с по-ниска цена е в ход във всички категории спиртни напитки, показват данни от групата на търговците на едро - предизвикателство за централната стратегия на големите производители, насочена към това да накара потребителите да плащат за по-скъпи алкохолни напитки.

Коледно настроение 

Не всички пазари виждат едни и същи тенденции. Във Великобритания, например, голямата ресторантьорска група Marstons , съобщи, че резервациите за Коледа са се увеличили с 11% спрямо миналата година, добавяйки, че потребителските разходи се възстановяват.

В Съединените щати, най-големият пазар за повечето големи западни производители на алкохол, Southern Glazers очаква "един от по-предпазливите или предизвикателни" празнични сезони след известно време, въпреки че и тримата дистрибутори казаха, че не очакват продажбите да намалеят драматично. Продажбите на спиртни напитки за домашна консумация, макар и с по-нисък марж, се увеличават в сравнение с миналата година. Потребителите с по-високи доходи също остават устойчиви, а по-евтините ресторанти се възползват, тъй като потребителите търсят стойност, каза Поелма

Веригите за хранене Chili's и Applebee's, например, предлагат празнични коктейли за между $5 и $7, с по-скъпи варианти до $13.

Малко вероятно е те да съперничат на коктейли като Weaving Weber за 28 долара - старомоден в Dorman's Dear Irving в Грамърси Парк, Ню Йорк, който съдържа текила, подправена с хила, сироп от агаве и ангостура битер.

Хората са склонни да се поглезят с един такъв крафт коктейл в днешно време, докато преди можеха да имат до четири, каза Дорман.

Тези тенденции се съчетават с по-дългосрочни промени към по-малко пиене или експериментиране с алтернативи като напитки, обогатени с THC, каза старши вицепрезидентът на RNDC Емили Сю. Тетрахидроканабинолът (THC) е психоактивното съединение в канабиса.

Джоузеф Габели, портфолио мениджър в инвеститора в спиртни напитки Gabelli Funds, каза, че търговията в САЩ повдига въпроси дали стремежът на производителите на спиртни напитки да пренасочат консуматорите към по-скъпи марки може да доведе до продажби със същия темп, както в миналото.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ