Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Барометър за щастие: Световното потребление на шампанско спадна с 10 % заради страх и несигурност

Световните икономически и политически проблеми и променящите се потребителски навици на хората по света доведоха до спад в доставките на шампанско - основна напитка за празници и партита, с 10% миналата година. Това съобщава The Guardian, позовавайки се на френски производители.
„Шампанското е истински барометър за състоянието на мисленето на потребителите“, каза Максим Тубар, президент на съюза на винопроизводителите Syndicat General des Vignerons и съпредседател на съвместната търговска асоциация Comite Champagne (Комитет за шампанизираните вина). „Сега не е време за празнуване, предвид инфлацията, конфликтите по света, икономическата несигурност и политическото напрежение на някои от най-големите пазари за шампанско, като Франция и Съединените щати“, казва той. Освен това има все повече доказателства, че членовете на поколението Z и Милениалите се отказват от алкохола. И бейби бум хората харчат по-малко за вино поради пенсиониране и застаряване.
През 2022 г. е регистриран следпандемичен бум в търсенето на шампанско - предлагането тогава достигна 326 милиона бутилки. Но след това продажбите започнаха да падат - през 2023 г. - с 8%. През първата половина на 2024 г. те паднаха с над 15%, в резултат на което производителите решиха да намалят реколтата. За цялата 2024 г. търсенето е намаляло с 9,2% до 271,4 милиона бутилки, според Comite Champagne. На вътрешния френски пазар през миналата година също е регистриран спад в търсенето - със 7,2% спрямо 2023 г. са продадени само 118,2 милиона бутилки.
В Обединеното кралство продажбите на шампанско са били по-високи от останалата част от Европа през 2024 г., особено в стойностно изражение. Въпреки че продажбите на шампанско в Обединеното кралство спадат в единици (спад от 13,5% през първите девет месеца на 2024 г.), в парично изражение те са нараснали с 8,1%, според агенция Nielsen.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Рядко уиски за 5500 долара бутилката и други уникати бяха откраднати от най-старата дестилерия в Шотландия
Свят |Honda обмисля да прехвърли част от производството на автомобили от Мексико и Канада към САЩ
Автомобили |Русия възражда комсомолските школи за политическо образование от Съветския съюз
Политика |България подписа договор за търсене на нефт и газ в блок "Хан Тервел" в Черно море
Енергетика |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Доналд Тръмп: Зеленски споделя вината за жертвите на войната
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата икономика: Сингапур обяви края на глобализацията и очаква нова по-лоша ера
Бизнес |Безос изпрати годеницата си и Кейти Пери в космоса (видео)
Любопитно |Китайски електромобил влезе в Книгата на рекордите на Гинес
Автомобили |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Как се променят логата на големите компании с времето? (инфографика)
| Advertorial |Алжир гони френски дипломати за пръв път от 1962 г. насам
Свят |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

GROHE превръща градината Senato в оазис на „Чистата радост от водата “по време на Milan Design Week 2025


Коментари
Няма въведени кометари.