Барометър за щастие: Световното потребление на шампанско спадна с 10 % заради страх и несигурност

Барометър за щастие: Световното потребление на шампанско спадна с 10 % заради страх и несигурност

Световните икономически и политически проблеми и променящите се потребителски навици на хората по света доведоха до спад в доставките на шампанско - основна напитка за празници и партита, с 10% миналата година. Това съобщава The Guardian, позовавайки се на френски производители.

„Шампанското е истински барометър за състоянието на мисленето на потребителите“, каза Максим Тубар, президент на съюза на винопроизводителите Syndicat General des Vignerons и съпредседател на съвместната търговска асоциация Comite Champagne (Комитет за шампанизираните вина). „Сега не е време за празнуване, предвид инфлацията, конфликтите по света, икономическата несигурност и политическото напрежение на някои от най-големите пазари за шампанско, като Франция и Съединените щати“, казва той. Освен това има все повече доказателства, че членовете на поколението Z и Милениалите се отказват от алкохола. И бейби бум хората харчат по-малко за вино поради пенсиониране и застаряване.

През 2022 г. е регистриран следпандемичен бум в търсенето на шампанско - предлагането тогава достигна 326 милиона бутилки. Но след това продажбите започнаха да падат - през 2023 г. - с 8%. През първата половина на 2024 г. те паднаха с над 15%, в резултат на което производителите решиха да намалят реколтата. За цялата 2024 г. търсенето е намаляло с 9,2% до 271,4 милиона бутилки, според Comite Champagne. На вътрешния френски пазар през миналата година също е регистриран спад в търсенето - със 7,2% спрямо 2023 г. са продадени само 118,2 милиона бутилки.

В Обединеното кралство продажбите на шампанско са били по-високи от останалата част от Европа през 2024 г., особено в стойностно изражение. Въпреки че продажбите на шампанско в Обединеното кралство спадат в единици (спад от 13,5% през първите девет месеца на 2024 г.), в парично изражение те са нараснали с 8,1%, според агенция Nielsen.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ