Бизнесът в САЩ се подготвя за стачка на докерите и колапс на пристанищата в страната

Бизнесът в САЩ се подготвя за стачка на докерите и колапс на пристанищата в страната

Американските търговци на дребно, производители на автомобили и други компании са изправени пред нарастващи цени на доставките преди възможна стачка, която заплашва да затвори над 36пристанища следващата седмица, съобщава Financial Times.

„Реалността е, че пристанищната инфраструктура на САЩ като цяло не е проектирана да премести обема от 36 пристанища към Западния бряг“, каза Дъглас Кент от Асоциацията за управление на веригата за доставки. Международната асоциация на докерите, която представлява 25 000 крайбрежни работници в пристанища от Мейн до Тексас, планира да започне стачка във вторник, освен ако пристанищните оператори не се съгласят да повишат значително заплатите и да ограничат автоматизацията.

Анализаторите на JPMorgan изчисляват, че стачката може да струва на американската икономика 5 милиарда долара дневно. Големите търговци на дребно вече ускориха вноса на ваканционни стоки и резервираха места със западните океански и железопътни превозвачи, надявайки се да избегнат прекъсвания. В същото време транспортните разходи на компаниите са се увеличили с 20% поради необходимостта от допълнителни складови площи.

Средната цена за доставка на стандартен транспортен контейнер по краткосрочни договори от Северна Европа до Източното крайбрежие на САЩ се е повишила с 29%  - до $2376 от края на август,по дани на Xeneta.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Германското разузнаване: 90% е вероятността коронавирусът да е изтекъл от лабораторията в Ухан
Анджей Дуда призова САЩ да разположат ядрени бойни глави на територията на Полша
Ройтерс: Русия е представила на САЩ списък с искания за сделка за прекратяване на войната срещу Украйна
Toyota пуска девет нови модела електромобили в Европа
5 важни умения, които всеки модерен човек трябва да овладее
Прост навик, който разделя най-успешните хора от всички останали
Може ли дискомфортът да бъде инструмент за постигане на успех?
5 рекламодатели на наградите „Оскар“ се обединиха за хитова мултибранд кампания