Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Четири български проекта - укрепване на Дунав, паркинги и жп станции, са одобрени по механизма за свързване на Европа
Европейската комисия одобри четири български проекта по Механизма за свързване на Европа 2021-2027. Това стана ясно по време на редовното заседание на Комитета по МСЕ, което се проведе в Брюксел. Общата им стойност е почти 169 млн. евро, от които малко над 143 млн. евро е финансирането от Кохезионен пакет на Механизма.
Зелена светлина от Европейската комисия получи съвместния българо-румънски проект FAST Danube 2. Той е подготвен в партньорство между България и Румъния и включва драгажни и укрепителни дейности в общата част на реката, така че да се гарантират добри условия за корабоплаване 340 дни в годината. С проекта значително ще се подобри свързаността на Дунавския регион и ще се улесни движението на товари и пътници по основната TEN-T мрежа. Общата му стойност е почти 112 млн. евро, от които 95 млн. евро са европейски средства.
Приблизително 27 млн. евро е одобреното европейско финансиране за проект „Безопасна и сигурна мрежа от паркинги за тежкотоварни превозни средства за постигане на интелигентна мобилност в България“ на Сдружение „Аутомотив Клъстер България“. Проектът поставя началото на мрежа от паркинги в страната, свързани с електронна система за резервации, която ще позволява на компаниите по-добре да планират своите пътувания и престой в България. Той включва изграждането на четири нови паркинг зони с шест паркинга и общ капацитет от 426 паркоместа за тежкотоварни автомобили. Те ще са разположени в областите София, Перник и Пазарджик, като тази мрежа ще бъде поетапно надграждана. Очаква се проектът да стартира през септември тази година и да приключи до февруари 2027 г.
Сред одобрените инвестиции са и два проекта в железопътния сектор. За модернизация на тягови подстанции Червена вода и Хитрино са отпуснати 12,4 млн. евро на НК „Железопътна инфраструктура“. Вторият проект е за развитие на железопътната мрежа на територията на пристанищни терминали „Бургас-Изток 2“ и „Бургас-Запад“. Той включва изграждането на около 4 км нови жп линии и нова разпределителна гара на пристанището. С увеличаването на капацитета на жп линиите в бургаското пристанище значително ще се подобрят връзките между железопътния и морския транспорт.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.