Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|COVID-19 променил модела на бизнес пътуванията
Авиокомпаниите по света съкращават разписанията и въвеждат нови полети, за да се справят с предизвиканата от COVID-19 тенденция в корпоративните пътувания - замяна на еднодневни бизнес пътувания с по-дълги престои, предава Ройтерс.
Данните от индустрията показват, че бизнес пътниците предприемат по-дълги пътувания, отколкото преди COVID-19, което кара авиокомпаниите да коригират плановете си за полети. Загрижеността за околната среда, нарастващите цени на билетите, увеличените анулирани полети на фона на недостиг на персонал и бумът на онлайн видеоконференциите подкопават опцията за еднодневно пътуване като индустриален стандарт.
Корпоративната туристическа агенция CWT обяви, че в световен мащаб делът на еднодневните вътрешни пътувания е намалял с повече от 25% в сравнение с нивата от 2019 г., тъй като популярността на онлайн срещите нараства.
На пазарите от Австралия до Съединените щати авиокомпаниите трябва да се адаптират, за да увеличат максимално приходите. Американските превозвачи, например, добавят повече полети в средата на седмицата, тъй като пътниците предприемат повече пътувания, които съчетават бизнес с развлечение, като много от тях се възползват от по-голямата гъвкавост за работа от разстояние.
За ръководителя на продажбите на корпоративната туристическа агенция CWT, Акшай Капур, промяната е дългосрочна както за авиокомпаниите, така и за хотелите. "Мисля, че тенденцията да се откажат от еднодневните пътувания в полза на по-дългите престои е тук, за да остане, тъй като пътниците стават по-екологични и фискално съзнателни. Това може да доведе до по-високи приходи на налична стая за хотелите в дългосрочен план", каза Капур.
Във време, когато цените на самолетните билети рязко скочиха, средната продължителност на вътрешното бизнес пътуване в Австралия се увеличи до близо четири дни през третото тримесечие на тази година спрямо три през 2019 г., според Flight Center Travel Group Ltd.
"Мисля, че вероятно защото хората плащат повече, те се възползват от по-дългото оставане", каза ръководителят на Flight Center Corporate за Австралия и Нова Зеландия Мелиса Елф.
От Qantas Airways и Virgin Australia казват, че по-високите цени на самолетните билети досега са компенсирали всяко въздействие върху приходите от по-малко бизнес пътувания. Но променящите се модели на пътуване стават очевидни в разписанията на авиокомпаниите, където полетите по популярни бизнес маршрути намаляват, отразявайки намаляващото търсене за същия ден, пропорционално на тези, предпочитани от пътуващите на почивка.
Сидни-Мелбърн е петият по натовареност вътрешен маршрут в света в момента, според фирмата за данни за пътувания OAG, спад от второто място през 2019 г.
В Северна Америка, бизнес трафикът между Лос Анджелис и Сан Франциско, най-натовареният вътрешен маршрут през 2019 г. според OAG, е паднал до осмо място. Той е заменен на върха от доминираните от свободното време Лас Вегас-Лос Анджелис и Хонолулу-Мауи.
"Разбира се, еднодневното пътуване далеч не е напълно изчезнало, особено когато компаниите искат да регистрират нови клиенти лице в лице", каза главният оперативен директор на American Express Global Business Travel Дрю Кроули.
Но делът варира според индустрията и намалява. Еднодневните пътувания представляват около 4% от вътрешните бизнес пътувания в световен мащаб през 2019 г., според данните на CWT, срещу 3% сега.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.