Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Европейските авиокомпании се ориентират към малки сделки за сливания и придобивания

Големите авиокомпании в Европа се насочват към по-малки сделки и обвързване, след като са изправени пред регулаторен отпор срещу пълните сливания, като се фокусират върху миноритарни дялове, за да укрепят позицията си срещу конкурентите, предаде Ройтерс.
Тенденцията към по-малки сделки и обвързване бележи промяна за превозвачите в региона, които се опитват да обединят един фрагментиран пазар, за да се конкурират със съперниците си на по-консолидиран пазар в САЩ и финансираните от държавата гиганти в Близкия изток.
Вече имаше вълна от по-малки сделки. Миналия месец Lufthansa взе 10% дял в латвийския превозвач airBaltic за 14 милиона евро ($14,72 милиона), за да подобри партньорството си за мокър лизинг, споразумение, което позволява по-лесно да споделя самолети, пилоти и екипаж.
Air France-KLM, а и Lufthansa са изразили интерес да придобият около 20% дял в испанската Air Europa, съобщиха източници пред Ройтерс, след като собственикът на British Airways IAG се отказа от пълен план за придобиване през 2024 г. след години на преговори.
Според източник делът се оценява на 200-240 милиона евро.
Португалският превозвач TAP - все още потенциална цел за пълно поглъщане и оценен на около 1 милиард долара - сега води преговори за финализиране на продажбата на по-малко от 50% дял. Тя привлече интерес от различни европейски авиокомпании, включително Air France-KLM, чийто главен изпълнителен директор каза миналата седмица, че е готова да представи предложението си за частичната приватизация на авиокомпанията.
„Изглежда, че в момента има известна промяна към вземане на по-малки дялове в целевите авиокомпании в Европа“, каза Дъдли Шанли, базиран в Дъблин анализатор в Goodbody, добавяйки, че все още очаква консолидация на пазара да се случи.
По-малките дялове намаляват регулаторната тежест и контрола в близко бъдеще, въпреки че те също така намаляват способността за извличане както на синергии от приходи, така и от разходи."
Европейските регулатори се притесняват, че големите поглъщания ще доведат до по-високи цени на самолетните билети и ще засегнат потребителите, опасения, които спънаха сделката IAG-Air Europa. Германската Lufthansa най-накрая сключи сделка за 325 милиона евро за придобиването на 41% дял от италианския превозвач ITA Airways през януари, но преговорите с Брюксел за коригиращи мерки отнеха повече от година.
Авиационният анализатор Джеймс Халстед каза, че по-малките дялове позволяват на авиокомпаниите да харчат по-малко пари, за да "изпробват водите", добавяйки, че преминаването през регулатори като Генерална дирекция за конкуренция на Европейската комисия е станало "сложно и скъпо".
„Усилията за преминаване през одобрение за една от трите групи авиокомпании, които имат 60% от мрежовия трафик към и от Европа, стават твърде тежки“, каза той.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.