Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Година преди инфлацията: Разходите за потребление на българите са се върнали на предпандемични нива

Разходите за потребление на българските домакинства са се върнали на предпандемичните нива. Те са се увеличили с 9,7% през 2021 г. спрямо година по-рано. България е на шесто място в ЕС по най-голям ръст на показателя, с което отбелязва и възстановяването на нивата на потребителските разходи от 2019 г.
През 2020 г. потребителските разходи на домакинствата са намалели с 4,9 на сто на годишна база, докато през 2019 г. са се увеличили с 5,1 на сто. През 2021 г. в сравнение с 2019 г. България е отчела нарастване с 4,3%, като единствено Румъния (+4,7 на сто) е преди нас в ЕС по ръст на показателя, сочат данните на Евростат, оповестени днес.
Разходите за потребление на домакинствата в Европейския съюз са се увеличили с 4,2% през 2021 г. в сравнение с 2020 г., но все пак са били с 4,1 на сто по-ниски спрямо нивата, отчетени преди пандемията - през 2019 г.
През 2021 г. обаче 16 от страните от Евросъюза все още не са възстановили напълно нивата на потребителски разходи на домакинствата в сравнение с предпандемичната 2019 г.
За периода 2019-2021 г. 16 държави от ЕС отчитат намаление на разходите на домакинствата, а най-голям е бил спадът в Малта (-14%), следвана от Испания (-9,7 на сто), Австрия (-8,4%), Португалия (-6,8%) и Италия (-6,7 на сто).
С най-голямо увеличение на разходите за потребление са били домакинствата в Румъния (+4,7%), България (+4,3%), Литва (+3,5%), Естония (+3,1%) и Швеция (+2,8%), показват още данните на европейската статистическа служба.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Макрон: Свободата в Европа е изправена пред най-голямата заплаха от Втората световна война насам
Свят |Граждани готвят протест срещу пускането на движението по улица "Опълченска"
Общество |Светът на парите: Доларът губи позиции като световна резервна валута, докато усилията за дедоларизация се ускоряват
Финанси |Нощни автобуси вече ще се движат до столичното летище "Васил Левски"
Общество |Зам.-министър Методиев: Повишаването на кредитния ни рейтинг дава много по-добър хоризонт на инвеститорите
България |Националното разузнаване на САЩ ще разсекрети документи за тактиката на „дълбоката държава“
Свят |Сблъсъци около „делото Епстийн“: Слухове пращат в оставка шефът на ФБР заради конфликт с главния прокурор
Свят |САЩ ще изпратят системи за противовъздушна отбрана "Пейтриът" на Украйна
Свят |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 14 до 20 юли
Хороскоп |Скандали: Македонският премиер обвини София в "опит за асимилация" и "инженерство на идентичността"
България |Петролът поскъпва, докато инвеститорите чакат изявлението на Тръмп за Русия
Енергетика |Времето: Слънчево, температурите постепенно се повишават
България |Премиерът: Потенциалът на опозицията за подкрепа на вот на недоверие е около 80 депутати
България |ADVERTORIAL

Новите програми по графичен и UI/UX дизайн на SoftUni Creative започват с безплатен 2-седмичен курс

КТ Интернешънъл представи глобалната си визия и съвместния растеж със своите партньори на Дистрибуторска конференция 2025

Коментари
Няма въведени кометари.