Германската търговска верига вдига цените, за да привлече внимание към проблемите на климата

Германската търговска верига вдига цените, за да привлече внимание към проблемите на климата

Германската търговска верига Penny значително ще повиши цените на някои продукти в супермаркетите си от понеделник за една седмица. Както пояснява агенция DPA, целта на акцията е да насочи вниманието на потребителите към вредите, които се нанасят на околната среда по време на производствените процеси.

Промените ще засегнат девет позиции - те ще бъдат обозначени с "реална цена", отбелязва ДПА. Изчисленията са направени от учени от Нюрнбергския технически университет и университета в Грайфсвалд. Предложените от тях разходи, в допълнение към обичайните производствени разходи, включват въздействието на производството на храна върху почвата, климата, водата и здравето.

Според тяхното предложение, опаковка сирене маасдам ще поскъпне с 94% - от 2,49 евро на 4,84 евро. Виенските колбаси ще струват с 88% повече от обикновено - 6,01 евро вместо 3,19 евро. Киселото мляко ще поскъпне с 30%. Поскъпването на соевия шницел с 5% ще бъде по-малко забележимо за потребителите.

„Разбираме, че много клиенти продължават да се оплакват от високите цени. Но посланието е, че цената на нашите продукти не взема предвид процесите, които протичат успоредно с производството, и не отразява въздействието върху околната среда“, казва говорителят на Penny Стефан Гургенс. Това е, нещо, на което търговската верига иска да обърне внимание. Акцията ще се проведе в 2 хиляди супермаркета в цяла Германия. Постъпленията от преизчисляването на цените ще бъдат използвани за противодействие на климатичните проекти. От 7 август Penny ще върне старите цени.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ