Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Германската търговска верига вдига цените, за да привлече внимание към проблемите на климата
Германската търговска верига Penny значително ще повиши цените на някои продукти в супермаркетите си от понеделник за една седмица. Както пояснява агенция DPA, целта на акцията е да насочи вниманието на потребителите към вредите, които се нанасят на околната среда по време на производствените процеси.
Промените ще засегнат девет позиции - те ще бъдат обозначени с "реална цена", отбелязва ДПА. Изчисленията са направени от учени от Нюрнбергския технически университет и университета в Грайфсвалд. Предложените от тях разходи, в допълнение към обичайните производствени разходи, включват въздействието на производството на храна върху почвата, климата, водата и здравето.
Според тяхното предложение, опаковка сирене маасдам ще поскъпне с 94% - от 2,49 евро на 4,84 евро. Виенските колбаси ще струват с 88% повече от обикновено - 6,01 евро вместо 3,19 евро. Киселото мляко ще поскъпне с 30%. Поскъпването на соевия шницел с 5% ще бъде по-малко забележимо за потребителите.
„Разбираме, че много клиенти продължават да се оплакват от високите цени. Но посланието е, че цената на нашите продукти не взема предвид процесите, които протичат успоредно с производството, и не отразява въздействието върху околната среда“, казва говорителят на Penny Стефан Гургенс. Това е, нещо, на което търговската верига иска да обърне внимание. Акцията ще се проведе в 2 хиляди супермаркета в цяла Германия. Постъпленията от преизчисляването на цените ще бъдат използвани за противодействие на климатичните проекти. От 7 август Penny ще върне старите цени.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.