Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Илон Мъск кацна в Пекин и се срещна с външния министър на Китай

Изпълнителният директор на Tesla Inc. Илон Мъск кацна с частния си самолет в Пекин и проведе във вторник среща с външния министър Цин Ган. На нея е обсъдена модернизацията и развитието на автомобилната индустрия в страната. Според изявление на министерството на външните работи, Китай се ангажира да осигури пазарно ориентирана, международна бизнес среда за чуждестранни предприятия, включително за Tesla, за да подкрепи своята "нова енергийна автомобилна индустрия", съобщи Ройтерс, цитирана от БНР.
Междувременно американският милиардер заяви, че "постиженията в развитието на Китай са напълно заслужени", подчертавайки позицията на автомобилния гигант срещу "отделянето и прекъсването на веригата".
През декември градската управа на Шанхай, който е домакин на гигафабриката на Tesla, обяви намерението си да засили сътрудничеството с американската компания за електромобили с цел напредък в различни функционални сектори като автономно шофиране и роботика.
Очаква се Илон Мъск да се срещне с високопоставени китайски служители и да посети завода на Tesla в Шанхай, казаха източници на агенцията. Това е първото му пътуване до Китай от три години. Китай е вторият по големина пазар на Tesla след САЩ, а заводът в Шанхай е най-големият производствен център на производителя на електрически автомобили. Tesla все още не е предоставила никаква информация относно плановете си да увеличи производството с 450 000 автомобила годишно в завода си в Шанхай, въпреки че през април каза, че ще построи фабрика в Шанхай за производство на продукти за съхранение на енергия Megapack.
Посещението идва в момент, когато Tesla се бори с множество проблеми, включително засилване на конкуренцията с китайските производители на автомобили, които изнасят своите произведени в Китай електрически превозни средства, тъй като търсенето на най-големия автомобилен пазар в света отслабва. Компанията представи планове на местните власти за разширяване на капацитета за производство на двигатели в завода в Шанхай до 1,75 милиона единици годишно. Китайското държавно планиране се бори с пренасищането на капацитета в своята автомобилна индустрия с повече от 100 играчи и е предпазливо относно одобряването на нов производствен капацитет.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Учени от САЩ и Япония разкриват нови данни за „призрачните“ частици неутрино
Наука и Здраве |Проучване: Ограничаването на приема на захар през първите две години от живота е полезно за сърцето
Наука и Здраве |8-и банково-финансов форум: Лични финанси - инвестиции, доходност и има ли „живот извън банките“?
8-и банково-финансов форум |Северна Корея е откраднала милиарди долари в криптовалута и от технологични фирми
Свят |Акциите на SAP се обръщат надолу след нова прогноза за бизнеса с облачни услуги
Бизнес |Желязков: Имаме месец да решим как да подходим към „Лукойл Нефтохим“ след американските санкции
България |Цената на златото се срина и всички се питат защо
Финанси |Как експеримент с оптични влакна може да спаси застрашените косатки?
Наука и Здраве |Илия Лингорски: Фискалната устойчивост остава нашият тест за отговорност
8-и банково-финансов форум |Тръмп наложи санкции на руски петролни гиганти: Разговорите с Путин не водят доникъде
Енергетика |8-и банково-финансов форум: Предизвикателствата пред България при въвеждането на еврото
8-и банково-финансов форум |8-ия банково-финансов форум: Световната банка за перспективите пред икономиката ни
8-и банково-финансов форум |ЕС преосмисля климатичната си стратегия
ЕС |

Коментари
Няма въведени кометари.