Изпадналият в криза европейски автомобилен сектор затваря заводи и започва съкращения

 Изпадналият в криза европейски автомобилен сектор затваря заводи и започва съкращения

Множество автомобилни компании в цяла Европа обявиха затваряне на заводи и големи съкращения наскоро, тъй като се борят със слабото търсене, високите разходи, конкуренцията от Китай и по-бавния от очакваното преход към електрически превозни средства, предаде Ройтерс.

Агенцията обобщава обявените през последните месеци намерения на европейски компании от автомобилния сектор за освобождаване на служители и затварянето на производствени обекти.

Feintool 

Швейцарският автомобилен доставчик  Feintool съобщи на 3 декември, че ще затвори един от своите обекти в Германия и ще съкрати до 200 души от персонала.

Valeo 

Френската компания за автомобилни части "Валео" (Valeo) планира да съкрати около 1000 работни места в Европа, казаха в края на ноември източници. Те посочиха за Ройтерс, че усилията за преструктуриране ще доведат до затварянето на два френски завода на компанията.

Stellantis

На 26 ноември базираната в Нидерландия автомобилна група Stellantis обяви плановете си да затвори своята фабрика за ванове "Воксхол" (Vauxhall) в Лутън, Великобритания, като повече от 1000 работни места там са застрашени.

Компанията многократно е спирала операциите по сглобяване в основния си завод в Италия "Мирафиори" заради ниско търсене, по-конкретно на електрическата версия на новия "Фиат 500" (Fiat 500). Компанията заяви, че няма планове да затваря заводи в Италия.

Bosch

Германската компания  Bosch, която е най-големият доставчик на авточасти в света, планира до 2032 г. да съкрати 5500 работни места, свързани с компютърни разработки и системи за завиване на превозни средства, предимно в германските си обекти, и да намали работното време на някои служители. Това съобщиха от компанията на 22 ноември.

Ford

На 20 ноември американският автомобилен производител Ford заяви, че ще съкрати 4000 работни места, предимно в Германия и Великобритания, представляващи 14 процента от неговата работна сила в Европа.

Michelin

Френският производител на гуми Michelin ще затвори два обекта в Западна Франция, при което ще бъдат засегнати около 1250 работни места,съобщиха от компанията на 5 ноември.

Shaefieer

Засегнат от слабо търсене от страна на автомобилни и промишлени клиенти, германският производител на автомобилни части  Shaefieer  обяви на 5 ноември, че планира да съкрати 4700 работни места, предимно в Германия.

Усилията за преструктуриране на компанията ще включват и затваряне на производствени съоръжения в Австрия и Великобритания.

Volkswagen

В Германия автомобилната група Volkswagen предупреди за възможно съкращаване  на хиляди работни места и евентуално затваряне на заводи в Германия на фона на водените със синдикатите преговори относно намеренията ѝ за намаляване на разходите.

През лятото Volkswagen обяви за продажба завода си в Брюксел, където около 3000 служители произвеждат модел на Audi, заради ниското търсене на нейните електромобили от по-висок клас. Миналият месецкомпанията престана да търси инвеститор за производственото съоръжение.

Daimler Truck 

Най-големият производител на камиони в света Daimler Truck съобщи на 1 август, че ще съкрати работното време и ще замрази наемането на служители в подразделението си за производство на камиони в Германия.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ