Министър разпореди търговските аташета да събират данни за цените на 20 основни храни

Министър разпореди търговските аташета да събират данни за цените на 20 основни храни

Търговските представители на България зад граница да събират данни за цените на над 20 основни хранителни продукта, сред които брашно, олио, ориз, боб, захар, прясно и кисело мляко, масло, краве сирене, кашкавал, яйца и месо, разпореди министърът на икономиката и индустрията Никола Стоянов. 

Причината за събирането на данните е все по-големият брой сигнали, че едни и същи продукти се продават на завишени цени в българската търговска мрежа. Целта е от една страна потребителите да имат пълна информация, а от друга – да се ограничат нелоялни практики и начисляване на свръхпечалби от страна на търговците, посочват от икономическото министерство. От там уточняват, че информацията от данните ще бъде актуализирана ежеседмично, като с нея се очаква да бъде подпомогнат процесът по анализиране на формирането на цената на продукта от производителя до крайния потребител, съобщиха от пресцентъра на Министерството на икономиката и  индустрията. 

Търговските ни представители ще следят цените в големите хранителни вериги в седем европейски държави - Германия, Австрия, Франция, Румъния, Гърция, Чехия, Хърватия, както и в по-малки търговски обекти в същите страни. Данните ще се обработват и съпоставят с цените в търговските обекти в България, като цялата информация ще бъде публична, уточниха от Министерството на икономиката.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Украинските мъже на възраст между 18 и 22 години вече ще могат да преминават свободно държавната граница
Дигиталното евро може "да изяде обяда" на индустрията за разплащания
Забраната за смарт устройства в клас влиза в сила от ноември
„Диамантеният крал“ и последен романтичен партньор на Жаклин Кенеди почина на 95 г.
Германия предупреждава за предстоящ колапс в пивоварната индустрия на страната
Пантерата се завърна: Забелязаха я в село край Тутракан
Германската автомобилна индустрия е съкратила над 50 000 работни места за година
Най-опасните грешки на новите предприемачи в дигиталния маркетинг