Министър разпореди търговските аташета да събират данни за цените на 20 основни храни

Министър разпореди търговските аташета да събират данни за цените на 20 основни храни

Търговските представители на България зад граница да събират данни за цените на над 20 основни хранителни продукта, сред които брашно, олио, ориз, боб, захар, прясно и кисело мляко, масло, краве сирене, кашкавал, яйца и месо, разпореди министърът на икономиката и индустрията Никола Стоянов. 

Причината за събирането на данните е все по-големият брой сигнали, че едни и същи продукти се продават на завишени цени в българската търговска мрежа. Целта е от една страна потребителите да имат пълна информация, а от друга – да се ограничат нелоялни практики и начисляване на свръхпечалби от страна на търговците, посочват от икономическото министерство. От там уточняват, че информацията от данните ще бъде актуализирана ежеседмично, като с нея се очаква да бъде подпомогнат процесът по анализиране на формирането на цената на продукта от производителя до крайния потребител, съобщиха от пресцентъра на Министерството на икономиката и  индустрията. 

Търговските ни представители ще следят цените в големите хранителни вериги в седем европейски държави - Германия, Австрия, Франция, Румъния, Гърция, Чехия, Хърватия, както и в по-малки търговски обекти в същите страни. Данните ще се обработват и съпоставят с цените в търговските обекти в България, като цялата информация ще бъде публична, уточниха от Министерството на икономиката.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 18 октомври. Имен ден празнуват Златка, Златина, Златан, Лука
Без ясен резултат: Тръмп и Зеленски са обсъдили даването на ракети "Томахоук" на Киев
Студени досиета: Синът на основателя на Mango е заподозрян за убийството му преди година
Ключовите двигатели на икономическия растеж в България и Югоизточна Европа
След нови разкрития за Епстийн: Британският принц Андрю обяви, че се отказва от титлите си
Предложение: Новите подземни паркинги в Белгия да бъдат предвидени за бомбоубежища
Как да спасите компанията от криза с репутацията
Съставните части на всеки печеливш екип