Митата на Тръмп предизвикват призиви за бойкот на американските стоки в Индия

Митата на Тръмп предизвикват призиви за бойкот на американските стоки в Индия

От McDonald's и Coca-Cola до Amazon и Apple – мултинационалните компании, базирани в САЩ, са изправени пред призиви за бойкот в Индия, тъй като бизнес ръководители и поддръжници на премиера Нарендра Моди разпалват антиамерикански настроения в знак на протест срещу американските мита.

Индия, най-населената страна в света, е ключов пазар за американски марки, които бързо се разшириха, за да се насочат към нарастваща база от заможни потребители, много от които остават увлечени по международните марки, възприемани като символи на статус, пише Ройтерс.

Индия, например, е най-големият пазар от потребителите на WhatsApp на Meta, а Domino's има повече ресторанти от всяка друга марка в страната. Напитки като Pepsi и Coca-Cola често доминират по рафтовете на магазините и хората все още се редят на опашка, когато се отвори нов магазин на Apple или кафене на Starbucks раздава отстъпки.

Въпреки че няма непосредствени индикации за спад в продажбите, нарастват призиви както в социалните мрежи, така и офлайн, да се купуват местни продукти и да се бойкотират американските, след като Доналд Тръмп наложи 50% мито върху стоки от Индия, което разтърси износителите и навреди на връзките между Ню Делхи и Вашингтон.

Маниш Чоудхари, съосновател на индийската компания Wow Skin Science, се включи в LinkedIn с видео съобщение, в което призовава за подкрепа на фермерите и стартиращите компании, за да превърнат „Произведено в Индия“ в „глобална мания“ и да се поучат от Южна Корея, чиито хранителни и козметични продукти са известни по целия свят.

„Редихме се на опашка за продукти от хиляди километри разстояние. Гордо сме харчили за марки, които не притежаваме, докато нашите собствени производители се борят за внимание в собствената си страна“, коментира той.

Рам Шастри, главен изпълнителен директор на индийската компания DriveU, която предоставя услуга за шофьор на повикване, написа в LinkedIn: „Индия трябва да има свой собствен местен Twitter/Google/YouTube/WhatsApp/FB – както има Китай.“

Индийските компании за търговия на дребно създават сериозна конкуренция на чуждестранни марки като Starbucks на вътрешния пазар, но излизането на глобалния пазар е предизвикателство.

Индийските фирми за ИТ услуги обаче са дълбоко вкоренени в световната икономика, а компании като TCS и Infosys предоставят софтуерни решения на клиенти по целия свят.

В неделя Моди отправи „специален апел“ за самодостатъчност, като заяви на събиране в Бенгалуру, че индийските технологични компании произвеждат продукти за света, но „сега е моментът да дадем по-голям приоритет на нуждите на Индия“. Той не назова по име компании.

На фона на тлеещите антиамерикански настроения обаче Tesla откри втория си шоурум в Индия в Ню Делхи, като на събитието в понеделник присъстваха служители на индийското министерство на търговията и служители на американското посолство.

Индийската националистическа организация „Свадеши джагаран манч“, която е свързана с партията на Моди „Бхаратия Джаната“, проведе малки публични митинги в цяла Индия в неделя, призовавайки хората да бойкотират американските марки.

„Хората сега се насочват към индийски продукти. Ще отнеме известно време, за да се получат плодове от това“, каза пред Ройтерс Ашвани Махаджан, съорганизатор на групата. „Това е призив за национализъм, патриотизъм.“

Той също така сподели с Ройтерс таблица, която неговата група разпространява в WhatsApp, изброяваща индийски марки сапуни за вана, паста за зъби и студени напитки, които хората могат да избират пред чуждестранните.

В социалните мрежи една от кампаниите на групата включва графика, озаглавена „Бойкотирайте чуждестранните хранителни вериги“, с лога на McDonald's и много други ресторантски марки.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ