НСИ отчете спад на потребителското доверие през октомври

НСИ отчете спад на потребителското доверие през октомври

Общият показател на доверие на потребителите през октомври 2024 г. намалява с 3.8 пункта в сравнение с юли (от -8.4% на -12.2%), което се дължи на пониженото доверие сред населението както в градовете, така и в селата - съответно с 3.3 и 5.0 пункта, съобщиха от Националния статистически институт (НСИ).

Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца остава без съществена промяна спрямо предходното наблюдение. Същевременно обаче анкетата регистрира известен песимизъм в прогнозите им за следващите дванадесет месеца, в резултат на което балансовият показател намалява с 3.3 пункта (от -14.6% на -17.9%) .

За настъпилите промени във финансовото състояние на домакинствата през последните дванадесет месеца оценките на потребителите са по-неблагоприятни в сравнение с три месеца по-рано, като и очакванията им за следващите дванадесет месеца се влошават, отчитат от НСИ.

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца песимизмът нараства, като мненията на населението и от градовете, и от селата се изместват към по-негативните очаквания.

Преобладаващата част от потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени. Инфлационните им очаквания за следващите 12 месеца обаче са по-умерени спрямо юли .

Последната анкета отчита влошаване на намеренията на потребителите да правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба през следващите дванадесет месеца, поясниха от НСИ. 

Негативна е и нагласата им по отношение на извършването на разходи за „покупка или построяване на жилище (вила)” и за „подобрения в дома” през следващите 12 месеца, показват още данните от анкетата.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ