Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Полша предложи на ЕК да наложи ембарго върху вноса на каучук от Русия
Полша предложи на Европейската комисия(EK) в десетия пакет от санкции да наложи ембарго върху още руски стоки, включително каучук, предаде полската агенция PAP.
Европейският съюз вече забрани вноса на гуми от Русия и износа на определени материали за производството на гуми в страната.
Според ръководителя на изследванията на Tire Industry Research Дейвид Шоу, обемът на каучука, доставян от Русия в ЕС, вече намалява.
„Един от ключовите материали в тази категория е бутадиеновият каучук. В исторически план ЕС е внасял около 110 хиляди тона от този материал годишно от Русия. През ноември е внесъл само 1400 тона, което се равнява на по-малко от 17 хиляди тона на година“, каза той.
„През ноември миналата година обемът падна до 2,1 хил. тона, което се равнява на 26 хил. тона годишно“, изчисли експертът, като добави, че производителите на гуми от Европа се стремят да намалят рисковете, свързани с руските компоненти в техните вериги за доставки.
Така в началото на март 2022 г. някои европейски фабрики за гуми дори бяха принудени да затворят за няколко дни поради факта, че черният въглерод спря да идва от Русия и Украйна. Преди година Русия доставяше около една трета (500 000 тона годишно) от суровината, използвани в ЕС, каза Шоу. Сега той е около 20 хиляди тона на месец, или 240 хиляди тона годишно.
Според експерта веригите за доставки сега са се стабилизирали. Причината е, че много производители на гуми са намалили рисковете, свързани с техните руски доставчици, и са създали алтернативни източници на доставки в случай на нови смущения.
"Наскоро научихме, че полският доставчик на синтетичен каучук Synthos SA лобира в ЕС за пълна забрана на вноса на всички каучукови материали от Руската федерация в Европа. Не смятаме, че това ще доведе до големи смущения, тъй като производителите на гуми са разработили извънредни ситуации планове. Въпреки това ще бъде неудобно", призна Шоу.
Той обясни, че има няколко семейства синтетични каучуци, като бутадиенов каучук и халобутилов каучук, но във всяко семейство има няколко класа и различните доставчици произвеждат различни класове. "Дори когато два класа са номинално идентични, има разлики в поведението на материалите в устройствата за смяна на гуми. Производителите на гуми обичат да се придържат към определен доставчик за всеки даден клас, но те могат да коригират, ако е необходимо.
„Вярваме, че всички производители на гуми са готови за повишен риск във веригата на доставки, свързан с техните руски доставчици“, каза ръководителят на Tire Industry Research.
Въпреки това той смята, че ще има достатъчно капацитет в света и дори в Европа, дори ако се въведе пълна забрана на руския каучук. Въпреки това, поради поскъпването на суровините, цените в Европа ще се повишат.
Основните потребители на руски каучук са заводите за гуми в Германия, Италия, Унгария, Чехия и Румъния.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.