Разван Бланита, директор eMAG Marketplace България: Инвестираме в потенциала на електронната търговия в региона

Разван Бланита, директор eMAG Marketplace България: Инвестираме в потенциала на електронната търговия в региона

Разван Бланита, директор eMAG Marketplace България: Инвестираме в потенциала на електронната търговия в региона

2023 година се доказа като успешна за развитието на една от големите общности на онлайн търговци

- Г-н Бланита, eMAG активно подкрепя Marketplace търговците на платформата – каква беше за тях 2023 година?

- Накратко – продължаващо и много динамично развитие, което показва потенциала на Marketplace модела в нашия регион. С близо 9 500 търговци, които развиват своя бизнес на eMAG Marketplace в България, и 53 000 в платформите eMAG Marketplace в целия регион, имаме една растяща и енергична екосистема, готова да оформи следващия етап на електронната търговия. Традиционно по време на Black Friday виждаме водещите тенденции в нашия сектор и тази година наблюдаваме повишен интерес от страна на Marketplace търговците за участие в кампанията, като 3 739 от тях получиха поръчки за над 115 588 продукта за периода 17-19.11.2023*. Това е пряко следствие от възможността платформата не само да отговори на очакванията на потребителите, но и да предостави нужните ресурси на Marketplace търговците, за да развиват бизнеса си според модерните стандарти.

- В този контекст, какви са най-новите предимства, които предоставяте на Marketplace търговците?

- Имаме разнообразни инструменти, които разработваме и внедряваме специално за техните нужди. Особено перспективна е нашата програма за трансгранични продажби, вече достъпна за българските търговци, която им помага удобно и професионално да разширят бизнеса си към другите пазари, където оперира eMAG, като по този начин печелят конкурентно предимство, изграждат международна клиентска база и полагат основите за дългосрочен успех. eMAG може да осигури съдействие с автоматична синхронизация между платформите, решения за фулфилмънт и логистика за складиране, управление на поръчките и доставка и дори превод на документация за предлаганите продукти.

Друг добър пример е еднаквата такса за доставка на шкафчета easybox – българските търговци в платформата вече използват и оценяват удобството на тази услуга, която им позволява да бъдат по-конкурентни по отношение на ценообразуване, бърза и удобна доставка за клиентите. С еднаквата такса за доставка до easybox клиентите вече могат да имат същото отлично изживяване на платформата eMAG.bg, като по този начин се разширява базата на търговци и се повишава ангажираността на потребителите.

- Как eMAG разработва и внедрява тези решения?

- Всичко това е възможно благодарение на екипа ни, както и на инвестиционната стратегия на компанията на групово ниво, насочена към логистика, подобряване на услугите чрез иновации и разнообразяване на офертите. По този начин потвърждаваме своя ангажимент и увереност в успешните перспективи за онлайн търговците в региона, в т.ч. и българския пазар. И резултатите са налице: по време на годишната конференция Sellers’ Day 2023 на eMAG, проведена през октомври, имахме удоволствието да съобщим, че продажбите на eMAG Marketplace търговците в платформата eMAG.bg са се увеличили с над 13% през първите девет месеца на 2023 г. спрямо същия период на миналата година. Подобен ръст стъпва на възможностите търговците лесно да разширяват своя бизнес в чужбина, да разнообразяват портфолиото си, да имат достъп до ноу-хау и ресурси за промоция. Така например офертите на продукти, предлагани от търговци в българския eMAG Marketplace, са се увеличили с 3,77 милиона от началото на тази година (януари-септември 2023), което е със 166% повече от същия период на миналата. По този начин клиентите вече имат на свое разположение над 6 милиона продукта, продавани от eMAG Marketplace в България – в голям брой различни категории. Всичко това, както и достъп до население от над 35 милиона жители в България, Румъния и Унгария, е ценна възможност за растеж, но и отговорност да се поддържат високи стандарти в електронната търговия и да се подкрепя устойчиво кръговата икономика в региона.

- С поглед напред, какво могат да очакват търговците и клиентите от eMAG по отношение на кампании и цялостното потребителско изживяване?

- Търговците имат възможност да се включват в различни кампании на платформата – от ежедневни до седмични или сезонни, – а нашият екип е на разположение да им съдейства на всяка стъпка, за да се гарантира, че клиентите ще имат отлично изживяване. В eMAG Academy – специалната ни образователна и информационна платформа – на тяхно разположение са допълнителни ресурси и ноу-хау, с които да отключат потенциала на своя бизнес. Ще продължаваме да им предлагаме програми и инструменти и очакваме следващата година да е дори още по-успешна от тази.

*Отнася за периода от 17.11.2023, 7:06 ч., до 19.11.2023, 23:59 ч.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ