100% от опаковките на всички Кока-Кола продукти вече са рециклируеми

100% от опаковките на всички Кока-Кола продукти вече са рециклируеми

Системата на Кока-Кола в България затвърждава ангажираността и усилията си за опазване на околната среда с преждевременно покриване на целите си за устойчиво развитие. През 2021 г. компанията постига намаление на общото количество отпадък от производствените си процеси с 23% спрямо 2019 г., а 48% от използваната енергия е от възобновяеми и чисти източници. Производството в завода в Банкя разчита на 100% зелена енергия. Намалени са и въглеродните емисии на единица произведена напитка с 37% спрямо 2019 г, като  енергията, необходима за производство на 1 литър напитка, е с 10% по-малко. Тези впечатляващи данни са само малка част от акцентите на представения публично Доклад за устойчиво развитие за 2020-2021 г. на компаниите от групата.

Докладът показва още, че 100% от опаковките на всички Кока-Кола продукти вече са рециклируеми, като в същото време компанията отчита намаляване на преките въглеродни емисии с 30%, спестявайки над 90 483 тона въглеродни емисии от цялостната си дейност в страната за 2020 г. и 2021 г. Факт е и рекордното понижение на потреблението на вода в заводите в Костинброд и Банкя - с 16%, като компанията вече е член и на Alliance for Water Stewardship (AWS).

Системата на Кока-Кола у нас оказва своята подкрепа и към българската икономика, като през изминалата година е закупила стоки и услуги на стойност над 131 млн. лева от местни доставчици. Икономическото въздействие на компанията през изминалата година в страната се изразява в добавена стойност от 640 млн. лева. Извън прекия принос, всяко 1 работно място в компанията поддържа 4 външни работни места, а всеки 1 лев, изхарчен за напитки на Кока-Кола, води до 0.75 стотинки приходи за България, отчита още докладът на Системата. А зад произведените от компанията 355 милиона литра напитки стоят редица иновации, както и инфраструктурни проекти в заводите ѝ в Костинброд и Банкя на обща стойност от 12 млн. лева.

„Географският отпечатък на Кока-Кола Хеленик обхваща вече 29 държави и във всяка от тях ние вярваме, че ангажимент на добрите компании е не само да предлагат отлични продукти и услуги, но и да допринасят устойчиво за общото ни по-добро бъдеще.", сподели изпълнителният директор на Кока-Кола ХБК България Юрг Буркхалтер по време на събитието за представянето на доклада.

"Радвам се, че благодарение на нашето 24/7 портфолио и усилията на всички близо 3 000 колеги в семейството на Кока-Кола в България, успяхме да се адаптираме ефективно към новата реалност и в същото време изпълнихме поетия ангажимент да подкрепяме екипа си, нашите над 40 000 клиенти и партньори и обществото като цяло. Постигнатите резултати ни дават стимул да поемем още по-смели ангажименти, а именно - до 2040 г. да постигнем нетни нулеви емисии, а до 2030 г. да събираме и рециклираме 100% от опаковките, които пускаме на пазара. Целите са амбициозни, но постижими. Неслучайно и тази година Кока-Кола ХБК бе определена като най-устойчивата компания за напитки в Европа и е в топ 3 в света според Индекса на Дау Джоунс.“, подчерта той.

Следващата голяма цел в стратегията на компанията за "Свят без отпадъци " е до 2030 г. всички, ползвани за продуктите на Кока-Кола опаковки да съдържат минимум 50% рециклиран материал, посочи Дора Стрезова-Николова, изпълнителен директор на Кока-Кола България. "Продължаваме да надграждаме устойчивите си решения, защото от опит знаем, че в основата на прогреса стоят иновациите. Новите ни прикрепени капачки към бутилките с минерална вода „Банкя“ вече улесняват събирането и рециклирането на цялата опаковка, а картонената технология KeelClip на мултипак от 6 кена Кока-Кола ще спестява 2 тона опаковъчно фолио в България годишно. Не спираме до тук - безалкохолната индустрия у нас е намалила с 15.21% калориите в продуктите си за последните 5 години. Средно със 6.7% е по-малко захарта в 100 ml напитка в сектора. Така, потребителите са консумирали 3 497 тона по-малко захар“,  отбеляза тя.

Системата на Кока-Кола в България генерира и 1% от данъчните приходи на страната, като внася 41 млн. лева в данъци и допринася непряко за още 237 млн. лева, от които 143 млн. лева са данък добавена стойност. Тази сума, внесена в държавния бюджет, се равнява на 1/2 от държавния бюджет за култура на година или на годишните разходи за образование на около 95 000 ученици.

За поредна година служителите на Системата оказват подкрепа и на младежи в тяхното професионално развитие. В периода 2020-2021 те са отделили стотици часове, за да повишат мотивацията, знанията и уменията на близо 10 000 млади хора в рамките на програмата Youth Empowered, както и да подкрепят като доброволци редица екологични и благотворителни инициативи.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Бонусът на Дивия запад: Рио де Жанейро дава парични награди на полицаите за убити престъпници
Володимир Зеленски: Русия атакува тази нощ Украйна с около 500 дрона и 40 ракети
Желязков пред Тръмп: Стратегическото партньорство е ключово за развитието на отношенията ни
Италия ще защитава световната си титла във волейбола срещу България
САЩ ще разсекретят документи за мистериозното изчезване на една от първите жени пилоти
На днешната дата, 28 септември. Рождениците днес
Дронове са забелязани близо до най-голямата военновъздушна база на Дания
Гърция се готви за бури и наводнения заради рязко влошаване на времето