Adidas надмогна кризата с антисемитизма на Кание Уест и вдигна печалбата си над 5 пъти

Adidas надмогна кризата с антисемитизма на Кание Уест и вдигна печалбата си над 5 пъти

Adidas надмогна кризата с антисемитизма на Кание Уест и вдигна печалбата си над 5 пъти

Германският производител на спортни стоки и обувки Adidas съобщи, че според предварителните данни оперативната му печалба през първото тримесечие е достигнала 336 милиона евро. Това е пет пъти и половина повече от първото тримесечие на 2023 г., когато печалбата на компанията беше 60 милиона евро. В допълнение, Adidas очаква оперативната печалба за цялата 2024 г. да бъде около 700 милиона евро - с 200 милиона евро повече от предишната оценка на производителя. В резултат на това съобщение акциите на компанията скочиха с около 8%.

Adidas приключи миналата година с нетна загуба от 14 милиона евро и загуба от продължаваща дейност от 58 милиона евро. Това беше първият подобен случай за германския производител на спортни обувки и облекла от 1992 г. Основната причина за нерентабилната година за Adidas беше американският рапър Йе (известен и като Кание Уест) и неговите антисемитски изказвания. Те доведоха до прекъсване на отношенията между компанията и модната марка Yeezy на музиканта. Още през май миналата година беше съобщено, че в складовете на Adidas има маратонки на рапъра на стойност 1,3 милиарда долара, които компанията не може да продаде. В резултат на това, както е отбелязано в годишния доклад, прекратяването на партньорството с Yeezy доведе до загуба на потенциални приходи от приблизително 500 милиона евро.

Adidas във вторник съобщи, че продажбите на маратонки Yeezy през първото тримесечие са донесли приходи от около 150 милиона евро и оперативна печалба от около 50 милиона евро. До края на годината компанията се надява да продаде останалите маратонки за 200 милиона евро средно по себестойност, което означава, че нма да носят повече печалба за Adidas.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ