Airbus въвежда извънреден труд през уикенда, за да навакса с поръчките на A220

Airbus въвежда  извънреден труд през уикенда, за да навакса с поръчките на A220

Airbus съобщи на работниците в своята фабрика за производство на самолети A220 в района на Монреал, че иска да наложи задължителен извънреден труд през уикендите, за да навакса забавеното производство на губещия пари самолет, казаха три източника, запознати с въпроса, пред Ройтерс.

Членовете на канадското подразделение на Airbus се срещат с синдиката на Международната асоциация на машинистите и аерокосмическите работници (IAM), за да обсъдят плана, казаха източници, пожелали анонимност.

Дискусиите идват на фона на нарастващите опасения относно проблемите с доставките на най-големия производител на самолети в света. Reuters съобщи миналия месец, че Airbus е изправен пред нова вълна от индустриален натиск от части и недостиг на работна ръка с няколко десетки самолета, които се очаква да влязат в процеса на сглобяване с допълнителни закъснения през втората половина.

Източници от индустрията казаха, че A220 с една пътека, който има приблизително 110 до 130 места, вече е сред моделите, които са най-силно засегнати от производствените забавяния. Ефектът от последните закъснения върху общата цел на Airbus за доставка от 800 самолета тази година остава неясен. Анализаторите казват, че Airbus определя целите си за доставки консервативно, но буферът срещу всякакви по-нататъшни промишлени неуспехи изглежда намалява.

Ройтерс съобщи, че производителността е спаднала през март във фабриката на Airbus в района на Монреал, една от двете производствени площадки на A220, тъй като 1300 работници в завода са използвали тактика на натиск по време на преговорите за договор. Работниците на A220 постигнаха сделка през май.
Airbus се опитва да увеличи производството на самолетите A220 до общо 14  на месец през 2026 г., разпределени между фабриката в Мирабел, Квебек, и завода в Мобил, Алабама. Това ще бъде увеличение от шест на месец през декември 2022 г.

Говорител на Airbus отказа коментар относно планирането на производството и вътрешните въпроси, но повтори, че доставките на реактивни самолети ще бъдат върнати към втората половина на годината и оперативната среда остава сложна.

Кристиан Бертран, президент на местния синдикат на машинистите, който представлява работниците от A220, каза, че „преди налагането на извънреден труд има механизми, които трябва да се спазват в рамките на колективния договор“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Експерт от Харвард за мита, който пречи на хората да бъдат щастливи
Денят в цифри
Ричард Брансън за двете най-важни думи, които всички успешни лидери казват
Почина и младата жена, която беше с 85 % изгаряния след взривовете в Елин Пелин
Тръмп предсказва заплаха от Трета световна война, ако Харис спечели изборите, връща се в града на стрелбата
Франция арестува за шпионаж популярен руски шеф-готвач, издал се сам при престой в България
Астронавтите от капсулата „Starliner“ остават космически заложници, НАСА каза, че не знае кога ще може да ги върне
Страните от Г-20 съгласни за промяна в облагане на свръхбогатите, но по-нататък