Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Airbus въвежда извънреден труд през уикенда, за да навакса с поръчките на A220
Airbus съобщи на работниците в своята фабрика за производство на самолети A220 в района на Монреал, че иска да наложи задължителен извънреден труд през уикендите, за да навакса забавеното производство на губещия пари самолет, казаха три източника, запознати с въпроса, пред Ройтерс.
Членовете на канадското подразделение на Airbus се срещат с синдиката на Международната асоциация на машинистите и аерокосмическите работници (IAM), за да обсъдят плана, казаха източници, пожелали анонимност.
Дискусиите идват на фона на нарастващите опасения относно проблемите с доставките на най-големия производител на самолети в света. Reuters съобщи миналия месец, че Airbus е изправен пред нова вълна от индустриален натиск от части и недостиг на работна ръка с няколко десетки самолета, които се очаква да влязат в процеса на сглобяване с допълнителни закъснения през втората половина.
Източници от индустрията казаха, че A220 с една пътека, който има приблизително 110 до 130 места, вече е сред моделите, които са най-силно засегнати от производствените забавяния. Ефектът от последните закъснения върху общата цел на Airbus за доставка от 800 самолета тази година остава неясен. Анализаторите казват, че Airbus определя целите си за доставки консервативно, но буферът срещу всякакви по-нататъшни промишлени неуспехи изглежда намалява.
Ройтерс съобщи, че производителността е спаднала през март във фабриката на Airbus в района на Монреал, една от двете производствени площадки на A220, тъй като 1300 работници в завода са използвали тактика на натиск по време на преговорите за договор. Работниците на A220 постигнаха сделка през май.
Airbus се опитва да увеличи производството на самолетите A220 до общо 14 на месец през 2026 г., разпределени между фабриката в Мирабел, Квебек, и завода в Мобил, Алабама. Това ще бъде увеличение от шест на месец през декември 2022 г.
Говорител на Airbus отказа коментар относно планирането на производството и вътрешните въпроси, но повтори, че доставките на реактивни самолети ще бъдат върнати към втората половина на годината и оперативната среда остава сложна.
Кристиан Бертран, президент на местния синдикат на машинистите, който представлява работниците от A220, каза, че „преди налагането на извънреден труд има механизми, които трябва да се спазват в рамките на колективния договор“.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.