Amazon пуска нови роботи и дронове, за да ускори роботизацията на логистиката

Amazon пуска нови роботи и дронове, за да ускори роботизацията на логистиката

Amazon продължава да напредва в автоматизацията на своите логистични центрове и в роботизирането на своите доставки по домовете, като същевременно се стреми да постигне ефективност и да спести разходи. Гигантът за електронна търговия представи по-рано тази седмица първия си робот на име Sparrow, способен да открива, избира и премества отделни елементи в инвентара на компанията, което е от голяма помощ да се ускори сортирането на пакетите в складовете на компанията, предава cincodias.elpais.com. Компанията представи новия робот в своя център за производство на роботи и иновации в Уестбъро, Масачузетс, на около 40 километра от центъра на Бостън (САЩ). 

Новата роботизирана ръка е първата на компанията, способна да открива, обработва и сортира пакети от всякакъв вид, използвайки компютърно зрение и изкуствен интелект. Той дори може да изхвърля артикули, когато открие, че опаковката или продуктът има дефект. Според Amazon роботът може да идентифицира около 65% от целия инвентар.

"Ние работим със стотици милиони обекти всеки ден, които трябва да бъдат организирани правилно, за да достигнат до домовете на клиентите всеки ден за възможно най-кратко време. Имахме нужда от ефективен робот, който да се справя правилно с пакетите, независимо от тяхното тегло, форма или размер", каза Джоузеф Куинливан, вицепрезидент по роботика, изпълнение и ИТ в Amazon. По думите му, Sparrow ще отговаря за най-повтарящите се задачи. 

Sparrow ще живее в центровете на Amazon с други наскоро въведени роботи, като Cardinal или Proteus. Първият е роботизирана ръка, способна да избира, повдига и премества пакети до 15 килограма, дори ако са подредени. А вторият, който трябва да бъде пуснат тази година, е първият напълно автономен мобилен робот на Amazon и е предназначен да движи големи колички около складовете. Компанията показа как този автомат може безопасно да навигира около служителите за разлика от предишни роботи, които трябва да бъдат държани затворени в отделни зони.

Въпреки че показа напредъка си в роботиката, технологичната компания повтори, че не се стреми да създава роботи, за да спре да наема хора, а да направи "операциите по-ефективни и безопасни". Нещо ключово за компания, която миналата година подготви 5 млрд. пакета, около 13 милиона на ден в световен мащаб. От тях 70% са обработени от робот.

В допълнение към роботите за своите логистични центрове Amazon представи нов дрон, с който възнамерява да ускори доставките до крайния потребител. Това е MK30x, с който те се стремят да намалят времето за доставка на широка селекция от продукти за по-малко от час и евентуално за 30 минути. Този нов дрон, който ще влезе в експлоатация през 2024 г., е по-лек и по-малък от MK27-2 - дронът, който ще направи първите доставки на компанията в Локфорд (Калифорния) и Колидж Стейшън (Тексас) по-късно тази година.

По-големият обхват на MK30x, по-голямата толерантност към температурата, функциите за безопасност и новата способност за полет при слаб дъжд ще позволят на клиентите да избират доставка с дрон по-често, обясняват от Amazon. Други подобрения спрямо своя предшественик е, че е този дрон е по-тих, благодарение на новите витла, които ще намалят възприемания шум с 25%, и може да каца в по-малки дворове.

Amazon обясняват, че са създали усъвършенствана система, която ще позволи на новия дрон да работи на по-големи разстояния и да избягва други самолети, хора, домашни любимци и други препятствия по пътя си. MK30x ще бъде оценен от националните авиационни власти като Федералната авиационна администрация, за да се гарантира неговата безопасност и надеждност.

Новият дрон в момента се изгражда и се очаква да влезе в експлоатация в мащаб през 2024 г. Целта на Amazon е да доставя 500 милиона пакета с дронове на десетки милиони клиенти годишно до края на това десетилетие, включително в гъсто населени райони като Бостън, Атланта и Сиатъл.

Amazon също обяви технологичен напредък за подобряване на работата на шофьорите, които доставят пакетите. Компанията е интегрирала различни технологични решения в персонализираните превозни средства на Rivian и съществуващия си автопарк за доставка, за да подобри безопасността и отчете 48% намаление на честотата на катастрофите в своята тестова група, откакто е инсталирана.

Наред с други неща, те са разработили нова технология, наречена Fleet Edge, която включва компютър в автомобила, камера за изглед на улицата и GPS устройство, което събира изображения отвън, за да актуализира информацията за пътя в техния софтуер за картографиране, осигурявайки актуални данни за маршрута за шофьорите, доставящи пакети. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ