OpenAI обмисля продажба на част от акциите си

OpenAI обмисля продажба на част от акциите си

Американският стартъп OpenAI, създател на популярния чатбот GPT, води преговори с инвеститори за продажба на своите акции на цена, базирана на оценката на компанията от 80-90 млрд. долара, съобщава в. Wall Street Journal, позовавайки се на информирани източници.

OpenAI, 49% собственост на Microsoft Corp. заяви пред инвеститорите, че очаква да достигне приходи от 1 млрд. долара през тази година и да ги увеличи с няколко милиарда долара през 2024 г.

Стартъпът би искал да продаде акции на стойност няколкостотин милиона долара на инвеститори от Силициевата долина, твърдят източниците. Не става въпрос за допълнителна емисия акции, а по-скоро за продажба на ценни книжа от страна на съществуващите акционери, включително служители на OpenAI.

Оценка от 80 млрд. долара или повече би превърнала OpenAI в един от най-скъпите стартъпи в света, отбелязва Wall Street Journal.

За Microsoft продажбата на акции на OpenAI въз основа на такава оценка би означавала голяма нереализирана печалба, като се има предвид, че през януари тази година компанията инвестира около 30 млрд. долара в стартъпа въз основа на неговата оценка.

OpenAI представи чатбота GPT през ноември миналата година и едва тогава започна да генерира значителни приходи. Базовата версия на чатбота е безплатна, но компанията генерира приходи, като предоставя достъп до по-усъвършенствани версии на ChatGPT, както и продава лицензи за езиковите модели, на които се основава чатботът, на предприятия.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Топ 5 бизнес книги, изисквани за прочит от Харвардския университет
Посланието на европейските лидери към Тръмп: Подкрепата за мира означава подкрепа за Украйна
Най-големият музикален фестивал в Румъния генерира 120 млн. евро приходи за общината организатор
Броят на новорегистрираните фирми в ЕС расте почти три пъти по-бързо от този на фалиралите
Румен Драганов: Българският турист е все по-активен, но не винаги почива в хотелите
Умният PR не е рекламен - той е целенасочен
Минната общност отбеляза деня на миньора с акцент върху бъдещето на индустрията
МОН предлага намаляване на часовете по чужд език в осми клас