Априлският Великден удвои печалбата на най-големия нискотарифен авиопревозвач в Европа

Априлският Великден удвои печалбата на най-големия нискотарифен авиопревозвач в Европа

Чистата печалба на най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа Ryanair се е увеличила повече от два пъти. Това сочат резултатите от първото тримесечие, което приключи на 30 юни. Тя е достигнала 820 милиона евро, което е по-високо от прогнозите на анализаторите. Ръстът на показателя се дължи до голяма степен на факта, че тази година Великден с голямо пътническо търсене на полети беше през април. Миналата година, когато Великден беше през март, данните за първото тримесечие са по-ниски, отчитат анализаторите.

Финансовите отчети на Ryanair показват, че пътникопотокът се е увеличил с 4% на годишна база. През трите месеца авиокомпанията е превозила 57,9 милиона души. Приходите са се увеличили с 20% до 4,34 милиарда евро. През тримесечието нискотарифната авиокомпания е добавила 160 нови дестинации и сега Ryanair обслужва над 2600 локации по целия свят.

Въздушният превозвач прогнозира, че до края на цялата финансова година пътникопотокът ще нарасне с 3%, като ще бъдат превозени 206 милиона души. Ryanair посочва, че този незначителен ръст се дължи на забавяния в доставката на самолети Boeing.

Нискотарифната авиокомпания в момента разполага с 618 самолета, включително 181 Boeing 737. Акциите на компанията на Франкфуртската фондова борса растат с 4,9%. От началото на годината те добавиха почти 30%.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Откритие: Древни статуи пренаписват праисторията на човечеството
Борисов: Ако бях сам, бих подал оставка веднага
Мирчев: "Защо лъжеш?", Пеевски: "Не на омразата!"
Финтех компанията Revolut ограничи преводи в карти, издадени от над 50 държави
Рубио: Основният спорен въпрос в преговорите са 20% от Донбас, контролирани от Киев
Европейската прокуратура повдигна официално обвинения на бившия първи дипломат на ЕС Федерика Могерини
Д-р Стояна Нацева: Българката, която превръща човешката трансформация в стратегически ресурс за лидерство и бизнес
Бившият собственик на Pornhub с интерес към активите на Лукойл