Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Априлският Великден удвои печалбата на най-големия нискотарифен авиопревозвач в Европа

Чистата печалба на най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа Ryanair се е увеличила повече от два пъти. Това сочат резултатите от първото тримесечие, което приключи на 30 юни. Тя е достигнала 820 милиона евро, което е по-високо от прогнозите на анализаторите. Ръстът на показателя се дължи до голяма степен на факта, че тази година Великден с голямо пътническо търсене на полети беше през април. Миналата година, когато Великден беше през март, данните за първото тримесечие са по-ниски, отчитат анализаторите.
Финансовите отчети на Ryanair показват, че пътникопотокът се е увеличил с 4% на годишна база. През трите месеца авиокомпанията е превозила 57,9 милиона души. Приходите са се увеличили с 20% до 4,34 милиарда евро. През тримесечието нискотарифната авиокомпания е добавила 160 нови дестинации и сега Ryanair обслужва над 2600 локации по целия свят.
Въздушният превозвач прогнозира, че до края на цялата финансова година пътникопотокът ще нарасне с 3%, като ще бъдат превозени 206 милиона души. Ryanair посочва, че този незначителен ръст се дължи на забавяния в доставката на самолети Boeing.
Нискотарифната авиокомпания в момента разполага с 618 самолета, включително 181 Boeing 737. Акциите на компанията на Франкфуртската фондова борса растат с 4,9%. От началото на годината те добавиха почти 30%.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.